annelotvanrooij.reismee.nl

The Dark Side, Myths&Magic, 4th of July

Hoi hoi,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een blog heb geschreven dus hoogste tijd. Ik was gebleven bij het nachtkamp. Als eerste was het paarse haar nog steeds niet erg goed gelukt want het was er na een week weer uit. Dus heb het nu gebleekt en vandaag paars en roze geverfd, het is echt super vel!

Tijdens mijn nachtkamp zou ik met Native en Chance werken maar Native kwam niet opdagen en is uiteindelijk nooit meer terug gekomen op kamp. Dus we kregen Snow bij onze unit en nog een counselor in training. We hadden helaas wat minder leuke meiden deze week, sommigen waren echt aan het roddelen maar de meesten luisterden gewoon totaal niet naar ons waardoor we nogal veel moesten schreeuwen. Verder was het wel leuk met nacht activiteiten als een dansfeest in de grote stal, sterren kijken, slumber party etc. Aan het einde van elke week krijgen we een evaluatie van hoe we werken en toen bleek ineens dat Chance niet meer met mij samen wou werken en ik volgens haar van alles verkeerd had gedaan. Daardoor was die vrijdag voor mij een hele vervelende dag, ze had eerder niks tegen me gezegd dus het kwam heel rauw op m'n dak. Aangezien er niet genoeg leiding is en ze ons willen laten wennen aan het feit dat je je collega's niet kiest moest ik de volgende week weer met haar werken. Gelukkig zat er een vrije dag tussen waarin ik met een hele groep naar een renaissance festival ben geweest. Het was een leuke dag met gezellige mensen, leuke tentjes waar ik henna heb gekregen en een mooie ketting heb gekocht en we hebben leuke shows gezien zoals een hypnose show; hilarisch! Aan het eind van de dag zijn we uit eten geweest en super moe terug gekomen op kamp. Zondag begon kamp weer, deze week een Myths and magic camp met de oudste meiden. Ze waren ongeveer 13-16 jaar. We hadden er maar 10 omdat er 1 ziek was en niet kwam. Ik was super zenuwachtig om weer met Chance te werken maar ze zou er maar een halve week zijn. Zondagavond tijdens het eten werd ze echter ziek dus ik heb maar zo'n twee uur samen hoeven werken. Dit betekende dat ik in eerste instantie alleen met m'n 10 meiden was maar gelukkig heb ik later iemand van camp crew in m'n team gekregen (deze meiden zijn nog geen 18 dus mogen officieel niet met de kinderen werken dus doen werk als post, afwas en spellen plannen). Die samenwerking ging heel goed! Ik heb een super week gehad met alle standaard activiteiten, bloemenkransen maken, Disney film kijken en hele gezellige meiden :).

Vrijdagavond was iedereen dan toch wel klaar voor een wat langere pauze. We hadden tot woensdagochtend vrij dus ik ben met een groep een grote roadtrip gaan doen. We zijn vrijdagavond vertrokken om zo'n tien uur te rijden naar Montana. Helaas werd de reis na een uur of 5/6 al onderbroken. Terwijl ik de ene auto door de nacht reed en de passagiers aan het slapen waren kwam er een goed lied op waardoor ze wakker werden. Toen 1 van ze op de mobiel keek bleek dat de andere auto van onze groep een hert had aangereden met zo'n 130 km per uur en de hele auto kapot was. Dat betekende dus dat we gestrand waren in the middle of nowhere in Wyoming. Deze hele staat heeft een populatie van 600.000 en is waarschijnlijk zo'n vier keer groter dan Nederland; echt niks te doen dus. We hebben een hotel gevonden om drie uur in de nacht en hebben daar knusjes met zn allen geslapen en gebruikt gemaakt van het gratis ontbijt in de ochtend. De anderen moesten een nieuwe (huur) auto krijgen voor we verder konden rijden naar Montana. Om 16:30 kwamen we dan eindelijk aan in Bozeman, een stadje waar 1 van de meiden heeft gestudeerd dus we konden logeren. We hebben 's avonds nog een wandeling gemaakt naar een waterval en later met een aantal gegeten en naar de supermarkt. De volgende dag zijn we naar Yellowstone National Park geweest, echt super mooi met heel veel geisers, Bisons en een grote canyon met een waterval. Het park ligt deels in Montana maar grotendeels in Wyoming en is heel uitgestrekt dus we zijn de hele dag bezig geweest met rond rijden en stoppen voor mooie plekken.

Maandag was het dan weer tijd voor een lange dag rijden naar Boulder in Colorado, weer zo'n 10 uur. Onze auto had geen USB kabel dus we hebben de hele rit geluisterd naar super oude cds terwijl Topanga en ik afwisselden met rijden in de auto van vier. We zijn een paar keer onderweg gestopt, nog ergens geluncht en een beetje gewinkeld en 's avonds aangekomen in Boulder. Hier hadden we weer een appartement via iemand anders waar we konden overnachten. Dinsdag was het dan 4th of july, we hebben lekker gebruncht in de stad en daarna wat drinken gehaald om naar een rivier te gaan om een soort van te picknicken. De internationals hadden allemaal echter niet verwacht dat elke student uit deze studentenstad dat deed dus het prop en propvol zou zijn, we hadden in ieder geval wat te kijken. En het was ook zeker een typische Amerikaanse ervaring. Aan het eind van de middag zijn we nog uiteten geweest en hebben we in de straat wat vuurwerk afgestoken.

Woensdag begon het werkleven hier weer, deze drie dagen hebben we een familiekamp dus is het niet hard werken. We slapen allemaal in TomTom of het Healthcenter en de families slapen zelf waar ze maar willen op kamp. Wij zorgen de hele dag voor programma's en zij kiezen waar ze langs gaan. Ik heb vandaag veel pijl en boogschieten gedaan, de boerderij en geholpen met spa met nagels lakken. Morgen ga ik zelf een les Zumba geven, ik ben benieuwd. Het is super leuk om de meisjes (ze zijn vaak nog jonger dan normaal op kamp) met de ouders te zien. Het is een hele andere week maar zeker ook heel leuk. Morgenmiddag gaan ze weer weg en dan gaan we zaterdag waarschijnlijk naar een heel groot waterpark!

Zondag begint het kamp dat 12 dagen duurt dus iedereen is zich mentaal aan het voorbereiden aangezien dat best zwaar gaat zijn. Ik heb te horen gekregen dat ik de enige leiding ben in mijn groepje met 5 meiden van 13-16 en ik heb 1 counselor in training. Ik ben blij dat ik niet met Chance hoef te werken en het kamp heeft veel leuke uitstapjes als een waterpark, paardrijden en een film kijken dus ik ben benieuwd!!

Super lang verhaal maar ik hoop dat jullie het leuk vonden :)

Allemaal een fijne vakantie, liefs,

Annelot

Reacties

Reacties

Marinde

Goedemorgen, leuk om weer iets te lezen!
Veel succes met de Zumba les en veel plezier in het waterpark :) En dankjewel, wij gaan zondag op vakantie: zin in!!

opa van rooij

we lezen steeds je mooie verhalen en horen dat het je goed gaat als je later thuis kun je heel veel aan ons vertellen groeten van opa en oma van rooij

Danielle

Wouw wat een belevenissen. Ik ben benieuwd hoe je het paardrijden vindt. Veel plezier met je zumbales. Xxx

Ellen en Gerald

Gedeeltelijk hebben we deze verhalen al gehoord. Toch is het leuk om het nog eens allemaal bij elkaar te lezen. Hele belevenissen en steeds weer nieuwe ervaringen, ook al heb je deze kampen eerder gedaan.
Wij zijn terug van een hele fijne vakantie. Veel mooie bergwandelingen, soms eigenlijk wel te moeilijk... zwemmen in meren en naar Venetië. Rekening houdend met de regenbuien, hebben we er alles uitgehaald wat mogelijk was. En nu zijn de meeste spullen al weer schoon en opgeruimd.
Als het lukt gaan we dinsdagavond nog op kampbezoek bij Tim.
Jij ook nog veel plezier met de laatste kampen...

xxx Gerald en Ellen

Oma Joke,

Wat een verhalen, je maakt veel mee Annelot. Veel leuke en

Ook minder leuke dingen. Veel sterkte met die laatste maar vooral nog heel veel plezier met alle leuke dingen. Fijn dat we zoveel verhalen van je horen. Groetjes en een dikke kus . Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!