annelotvanrooij.reismee.nl

Op het randje

Hoihoi,

Weer een update hier vanuit Zambia.

Vrijdag morgen zijn we weer naar school gegaan. Ik heb een les gegeven in het verschil tussen mannen en vrouwen. Eerst wou de lerares dat ik alleen het verhaaltje voorlas maar ik stelde voor om woordenwebben te maken. Was grappig om te zien hoe sommige kinderen echt goed mee deden en met bijzondere verschillen kwamen als 'vrouwen hebben grote borsten'. Terwijl ik vooral dingen wou horen als verschil in werk.

Aan het eind van de ochtend zijn we met alle klassen buiten gaan zitten voor de leeswedstrijd. Juliana en ik mochten voorin zitten en helpen als jury. Was echt schattig om te zien hoe ze zo hun best deden.

De oudere klassen deden een quiz wedstrijd wat ook leuk was om te zien. Hadden ze leuk georganiseerd :)

Vrijdagmiddag hebben we met Rebbacah gepraat over het weeshuis. Het leek alsof ze eigenlijk al wel wist dat we het niet wouden. Dus hebben we naar andere opties gekeken. Er is een hele leuke optie voor een goed georganiseerd weeshuis voor vooral kleine kinderen, alleen is dit ver reizen dus behoorlijk duur. Dinsdag gaat Rebaccah met hun overleggen of we daar twee hele dagen in de week kunnen komen en dan drie dagen naar school. En of het dan mogelijk is om met een busje vol personeel mee te gaan zodat het betaalbaar is.

Verder hebben we die middag een dutje gedaan en savonds met z'n allen gegeten en daarna zijn we maar het backpackers hostel gegaan waar we meer anderen ontmoetten en later samen naar een bar. Het was op zich best heel leuk maar ik had veel last van m'n maag dus ben vroeg naar huis gegaan. De rest wou nog wel langer blijven waardoor ik alleen moest wat ik totaal niet wou. Maarja, weer een angst overwonnen.. Mike had ook een foto van het kenteken genomen zodat ze weten dat als ze iets niet goed doen, we ze altijd terug kunnen vinden.

Zaterdag moesten we vrij vroeg op om naar Royal Livingstone te gaan. En super mooi en gigantisch duur hotel vanuit waar je ook tripjes kan doen. We waren z'n vieren; Mike, Amelia, Juliana en ik. En Stephany wachtte aan land op ons.

We zijn met een bootje naar een eiland gegaan waar we wat drinken kregen en onze spullen en kleren konden laten om verder te gaan ik bikini. We zijn naar verschillende punten gegaan waar we op het randje van de 108 meter hoge Victoria Falls stonden.

Ik had m'n camera wel mee, maar het was natuurlijk heel nat dus heb hem niet veel kunnen gebruiken. Er was een guide met ons mee en we moesten handen vasthoudend heel voorzichtig stapje voor stapje overal heen lopen. Was echt super spannend aangezien je na 1 mis stap zo onderaan de Falls kon liggen.

We hebben alleen en samen op het randje gezeten en mochten op 1 punt ook foto's naar beneden maken terwijl de guide je vast hield.

Daarna gingen we in Angels pool. Het punt van het tripje eigenlijk, ik had al eerder van Devils pool gehoord en wou daar graag heen. Maar aangezien het regen seizoen is was daar te veel water en kon je daar niet heen. Je zit gewoon letterlijk in een klein badje op het randje. De stroming was in het midden echt heel sterk dus ik was blij dat de guide me vast hield maar wat was dat eng! Het enige wat tussen mij en de afgrond was was een zielig touwtje.

Twee dingen die zeker zijn; in Nederland zou dit noooit kunnen en mogen. Én in ieder geval mama en Tim zouden dit nooit doen haha!

Maar jemig wat een mooi uitzicht was dat! Super gaaf de hele omgeving en om dan zo op het randje te zijn :)

Daarna gingen we weer iets verder van de rand en kregen we op het eiland aan een privé tafel een heerlijk ontbijt met ook prachtig uitzicht!

Er waren wat problemen met betalen maar toen dat geregeld was zijn we met de boot terug gegaan naar Stephany en hebben we lekker aan het zwembad gelegen. Er lopen daar allerlei dieren als aapjes, zebra's en giraffen rond langs het zwembad en het hotel. De giraffen heb ik alleen helaas nog niet gezien, dus moet nog een keer terug. We hebben lekker en luxe geluncht en zijn weer terug gegaan.

Mike en Amalia verhuisden die avond uit ons huis (sunbird guesthouse). Aangezien het Mike's laatste avond was hebben we elkaar getroffen in de stad om nog uit eten te gaan en een drankje te doen in de bar. Mijn maag ging echter weer slechter dus weer vroeg weg gegaan, gelukkig wou de rest dat dit keer ook.

We zijn nu nog maar met z'n vieren in het huis; Juliana, Stephany, Fleur en ik. Aangezien de anderen uit het mainhouse weg zijn gegaan willen Juliana en ik graag van kamer veranderen. Het is makkelijker en onze douche doet het slecht.

Ik ga dan alleen in een kamer en Juliana bij Stephany aangezien die allebei langer blijven hier.

Vandaag hebben we uitgeslapen, gechillt en vooral veel gekletst. Verder hebben ze mij geholpen met een budget en wat ik wel en niet wil doen aangezien ik nogal gestresst raak van het geld aspect.

Fleur is vandaag weg maar mag haar laptop gebruiken dus zo waarschijnlijk nog een filmpje kijken. Heb geprobeerd Wie is de mol? te kijken maar daarvoor was WiFi iets te slecht.

Vandaag is het Women's day wat hier best wel gevierd wordt, daardoor zijn de kinderen morgen ook vrij van school. En blijkbaar is er donderdag weer een feestdag, namelijk Youth day. Dus dan waarschijnlijk ook geen school. Heel bijzonder allemaal in 1 week. Maar hopelijk kunnen we dan in ieder geval donderdag naar het weeshuis.

Dat was het weer voor nu!

Fijne zondag nog iedereen :)

Xx

Ps. ik ga proberen foto's te uploaden!

Reacties

Reacties

Oma v. Rooij

Hoi Annelot Je hebt mooie Foto,s gestuurd .Wat leuk dat je wat meer van het land ziet.Iedere keer zal het heel bijzonder zijn , de wilde dieren maar ook de bomen zijn heel bijzonder .De victoria Falls zijn ook prachtig als je er vaker komt is het ook steeds anders dat komt hoe de zon staat Margriet was de mol Tegen de tijd dat je naar huis gaat weet je hoe het met het geld gaat. Oma wenst je nog een hele mooie tijd xx Oma

Marinde

Leuk om weer wat te lezen! Fijn dat ze ook de ruimte geven voor zo'n initiatief van jou op die school en dat de kinderen dan zo leuk mee doen.
En deze keer ook met foto's er bij, erg leuk :)

Ellen

Ja, je hebt er een leuke les van gemaakt zo te lezen. Best leuk om zo bij te kunnen dragen.
Vervelend dat je zo'n last van de maag hebt. Hopelijk gaat je dat niet teveel in de weg zitten.
2 hele dagen naar het weeshuis klinkt ook wel goed. Een busje waar ook personeel in mee gaat zal vast voordeliger zijn.
De belevenissen bij Victoria falls klinken inderdaad spectaculair. Wat doe je toch geweldige dingen...
Komen er nog nieuwe mensen in het huis?
In ieder geval weer veel plezier komende week. Wie weet kun je ook wel een beetje mee feesten...
Xxx

Marian en Sandra

Jemig, wat een avontuurlijke dingen maak jij dan mee. Ik kan wel zeggen dat het hier erg mooi is met steeds meer lenteweer en zonneschijn, maar dat valt in het niet bij jouw verhalen. Lijkt me prachtig die watervallen en op de foto's te zien best eng zo dicht bij de rand. En dan de lunar rainbow, geweldig!! Ik hoop dat je de giraffen ook nog ziet. Veel plezier op je volgende tocht(en) en natuurlijk ook met je oude en nieuwe job. Hoop ook dat je maag wat beter gaat meewerken..... groetjes

opa van rooy

Ik ben blij dat het je goed gaat je beleeft veel leuke dingen waar je later met veel plezier op terug kunt kijken.

veel groeten van oma en opa van rooy

Gerald

Anne,

Mooi verhaal om te lezen. Heb je al een idee wat je nog meer kunt gaan zien in 1 van de weekenden? Is het alleen voor de toeristen zo duur?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!