annelotvanrooij.reismee.nl

Full Moon

Hoihoi,

Weer een update van mijn tijd in Bailey, Colorado op Tomahawk Ranch Girl Scout Camp!
Deze week zit ik dus in een nachtkamp, anders maar leuk! We doen veel activiteiten die te maken hebben met glow in the dark, glowsticks etc.
De meisjes waren aan het begin nogal rustig en stil, er zijn ook maar 12 meisjes dus niet zoveel, maar nu zijn ze wel wat losser en kennen we elkaar al een stuk beter. Dat is zeker wel een voordeel van een 12-daags kamp. We hebben deze week alle normale dingen gedaan, als art&crafts en sport maar hebben dus ook heel veel programma's met alleen onze unit omdat we veel meer tijd 's avonds hebben.
Ook koken we 's avonds elke avond een extra maaltijd voor we naar bed gaan. Dit is geen volle maaltijd maar vaak iets als pannekoeken, eieren en brood. Tot nu toe hebben we 's avonds tshirts gemaakt met glow in the dark verf, hebben we improvisatie spelletjes gedaan, hebben we wolf hawling gedaan (een spel waarbij je de weerwolven in het bos moet vinden door te 'huilen' als een wolf) en hebben we nachtwandelingen gemaakt.
Ook hebben we een carnival/rodeo gehad, ik heb de hele morgen suikerspinnen mogen maken wat heel leuk was, en de kinderen konden ook onder andere schminken, hun haren laten vlechten en andere spelletjes doen. Tijdens de rodeo deden counselors een echte rodeo na en hadden ze allemaal verschillende onderdelen waarbij ze ook de kinderen betrokken, heel leuk.
Morgen hebben we een all day all camp, een soort cluedo spel; ik ben benieuwd!
Wat wel lastig is deze week is dat de gene die veel nachtprogamma's met ons deed in de problemen is gekomen met ons en nu is ontslagen van haar baan waardoor allemaal andere mensen voor haar in moeten vallen en ons programma non stop veranderd. Binnen het team voelde ik me in het begin van de week nogal ongemakkelijk maar dat is nu wel minder dus dat is fijn.
Wel wordt ik soms inmiddels een beetje gek van alle Amerikanen die kunnen doen alsof je dom bent omdat je sommige dingen niet in het Engels weet of gewoon dingen anders gewend bent.
Het is zeker lang om twaalf dagen achter elkaar kamp te hebben zonder echt pauzes, maar het is wel een leuk kamp en onze kinderen zijn deze week zeker heel goed in zichzelf vermaken dus dat is ook fijn.
Een min puntje van deze week is dat het bijna elke dag nog geregend heeft, en niet zomaar een beetje maar hele stormen. Maar ach, ook dat overleven we wel!
Maaarrr ik kijk wel uit naar het weekend volgende week!

Een liedje dat we hier veel zingen die ik heel mooi vind:
We’re a Rainbow Made of children
We’re an army Just singin our song
There’s no weapons That can stop us
Rainbow love is Much to strong

I was born in, Mississippi
Saying yes sir to all the men
But I found that it got me nowhere
So I’ll never say it again

We’re a rainbow made of children
We’re an army just singin our song
Theres no weapons that can stop us
Rainbow love is much to strong

I was taught that black was evil
I was taught that white was good
But when you become a rainbow
All the colors are understood

We’re a rainbow made of children
We’re an army just singin our song
Theres no weapons that can stop us
Rainbow love is much to strong

Die wou ik graag even delen met jullie!

Slaap lekker voor jullie nu, ik ga weer aan het werk :)

Liefs,

Anne

Reacties

Reacties

Oma Joke

Hai nachtbraker, aangezien ik niet slapen kon ( het is hier nu half vijf) in de nacht. was het leuk om in eens op een niet te verwachten tijdstip een verhaal van jou te zien.jammer dat het weer niet meezit. Het lijkt me toch wel grappig om zo'n nachtlamp mee te maken. Verdwaal je niet in dat bos? Nog veel plezier met jouw 12 meisjes. Groetjes uit het nachtelijke Hengelo.

Marinde

Hej Anne,

Leuk lied inderdaad, zit een mooie betekenis in!
Ik wou je nog even vertellen dat de familie Cashin gister naar je vroeg. Ook zij vinden dat het fantastisch dat je zoveel nieuwe ervaringen op doet en dingen mee maakt :)
Veel plezier!

Liefs,
Marinde

Danielle

Hoi Annelot,
heel leuk om je verhalen te lezen. Net of we toch een beetje in je buurt zijn. veel plezier nog met je nachtkamp en ik kan me voorstellen dat je uit kijkt naar je vrije weekend. Ook groeten van Marlot en Romijn en Mattijs

Oma v.Rooij

Hoi Annelot
Wat een belevenis om s,nachts een kamp te hebben ,het lijkt mij een hele ervaring. Wel vervelend voor een meisje die ontslagen is . Kan jou dat ook over komen?Dat lijkt mij vreselijk .Volgende week gaan we een dag je naar Den Haag ,Marinde haar flatje aan de buiten kant bekijken en dan lekker fietsen. We hopen dat je ook deze 12 dagen een fijne tijd met de meisjes hebt xxOma en Opa

Papa

Leuk om je verhaal van dit kamp te lezen. Het is ook fijn dat de kinderen wat meer los komen en zich ook goed zelf kunnen vermaken. Is het staf lid dat weg gestuurd is zonder enige waarschuwing weggestuurd? Ik ben benieuwd hoe ze daar mee omgaan. Veel plezier bij de rodeo in Kansas? of was het een andere staat.
Papa

Ellen

Fijn dat je je in het team inmiddels prettiger voelt, dat het een leuke groep meiden is en dat jullie leuke activiteiten doen met elkaar. Veel plezier nog de komende dagen.
En een heel gezellig, ontspannen en hopelijk ook zonnig weekend daarna !!! :)
Liefs mama

Annelot

Hoihoi,
Ik weet niet of jullie dit zien, maar bedankt voor de reacties!
Het meisje is ontslagen van haar baan omdat ze het gewoon niet goed deed, ze had ook nog geen enkele positieve evaluatie gehad dus het zat eraan te komen. Ze werkt nu echter nog wel op kamp, maar dan in een andere functie.
Het zou mijn in principe ook kunnen overkomen maar ze zijn tot nu toe enthousiast over me en ze doen dat ook minder snel met internationals omdat we dan het land uit worden gezet.
In het bos is er wel mogelijkheid tot verdwalen maar de meeste collega's komen hier al sinds kind en je vind dus altijd wel de weg terug.
Wat leuk dat familie Cashin naar me vroeg, hoop dat ze dat ook doen als ik terug ben haha!
De rodeo komend weekend is niet in Kansas maar in Wyoming papa.
En groetjes terug aan iedereen!!

Minouq

Hee Annie!
Nog even terugkomen op je vorige blog...
WAT EEN SUPER DRUK PROGRAMMA!
Pffff.. ik vond een het zomerkamp van afgelopen week met de welpen al redelijk zwaar. We hadden regelmatig wat vrije tijd ingepland en nog was ik aan het einde van het kamp helemaal gesloopt! Maar bij jou gaat het non-stop door! Echt petje af voor jou!
En super leuk dat je een liedje uittypt, maar ik heb geen idee welke melodie daarbij hoort. Dus weet niet zo goed hoe ik het moet zingen :P
Liefs xx

Oma Joke

Hallo Jarige,
Annelot van harte gefeliciteerd met je 19 de verjaardag. Als ik het goed heb kun je nu genieten van je vrije weekend. Ik hoop dat je er een geweldige dag van kunt maken. In ieder geval heel veel plezier en een dikke kus. Oma J

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!