annelotvanrooij.reismee.nl

Pre-camp

Hoihoi,

Nog een aanvulling op mijn vorige verhaal: Het voelt bijna als een gewone vakantie met papa en mama door het rijden door de bergen en de supermarkten met vele kassa's (Marinde, ik denk dat ik die strijd dit keer heb gewonnen met 28 kassa's!)
We zijn inmiddels een week verder, een week al in Colorado en er is al heel veel gebeurd.
Als eerste nog over de bagage die ik zelf moest bij betalen op de heenweg, ik heb net een mail terug en ccusa doet alsof dat mijn schuld was, wat nogal frustrerend is aangezien letterlijk elke passagier moest betalen voor bagage.
Verder moest ik in Amerika een Social Security card krijgen om geld te mogen verdienen (wat ik dan op een credit card krijg). We zijn twee keer naar het kantoor gegaan, de eerste keer hadden we niet de goede papieren (en verzonnen ze er voor de lol even bij dat je 10 dagen in de VS moest zijn) en de tweede keer konden ze het niet aanvragen omdat het nog niet duidelijk was dat we in het land waren aangekomen. Nogal ingewikkeld dus!
Het grappige is dat alle Amerikanen zelf ook klagen over het systeem.
Deze week was nog allemaal pre-camp, dat duurt tot donderdag. We hebben veel verschillende spellen gedaan om elkaars namen te leren en elkaar te leren kennen. Verder hebben we testen gedaan om te zien wat voor soort persoon je was en daarna ging je in groepen die soorten uitbeelden. Ik was een 'beaver' en die houden van orde etc. Dus hebben we een grafiek gemaakt die typerend was voor onze goede kwaliteiten en dingen die we minder goed kunnen. Een andere groep had een vliegtuig gevouwen, omdat ze allemaal nogal snel afgeleid waren, super grappig.
Ook deden we testen voor de manier van liefde uiten (cadeau's geven, aanraken, aanmoedigen etc) en de manier van leiding nemen.
We hebben veel spellen gedaan om daarna te evalueren hoe het ging en wat anders kon en hoe dit kan helpen tijdens kamp.
's Avonds hebben we leuke activiteiten gedaan als 'Dutch Auction', daarbij haalt iedereen allemaal willekeurige grappige dingen op en dan krijg je een opdracht om je te verkleden en iets uit te beelden. Super grappig en we hebben gewonnen! Gisteravond hebben we een dansfeest gehad met lijn dansen en karaoke. Ook echt super leuk omdat iedereen heel enthousiast mee doet en het niet uitmaakt hoe je eruit ziet (het thema was 80's/90's en ik zag er belachelijk uit).

Sowieso is iedereen hier over het algemeen heel leuk, spontaan en caring. Toen ik me gisteravond niet goed voelde en aan de kant ging zitten kwamen er wel drie mensen vragen of het goed ging in een paar minuten.

Wel vervelend dus dat ik niet zo goed voel, maar dat komt waarschijnlijk door het eten aangezien ze best anders eten qua geen brood enzo.

Vandaag hebben we geleefd in de huid van de kinderen, hoe zij allemaal verschillende dingen nodig hebben, hoe zij activiteiten zie en wat voor gedrag ze kunnen vertonen. En zometeen hebben we een spa avond, ik ben benieuwd!

Morgen is de eerste dag dat we alleen met onze groep zijn zeg maar, dus ik alleen met alle andere cabin counselors.

Dat was weer een kort overzicht van hoe het hier is, misschien kan ik een andere keer uitgebreider vertellen.

Leuk om de reacties te lezen trouwens! En voor de duidelijkheid, ik ben nog steeds vegetatier, ze hebben hier gewoon veel nepvlees en opties voor verschillende diëten. En heb nog geen peanutbutter-jelly gegeten Renske haha!

Liefsss,
Annelot

Reacties

Reacties

Ellen

Zie dit bericht net voor ik naar 't werk ga.
Wat veel nieuwe ervaringen. En leuke nieuwe spel- en kennismakingsvormen. Klinkt als een goede, maar ook heel gezellige voorbereiding.
Op deze manier kun je vast wel leuke mensen vinden om samen kamp mee te draaien.
Heel veel succes nog met deze laatste dagen. En natuurlijk als het echt gaat beginnen :).
xxx mama

gerald

lastig dat je je niet zo lekker voelt. Maar leuk om het allemaal te lezen. Heb je dat social nummer nu gekregen of moet er nog een derde poging komen? Kun je foto's plaatsen bij de blog?

Papa

opavanrooy

dag annelot wij horen en lezen dat het jouw daar goed gaat en het je heel goed bevalt. dat is fijn om tehoren en wij hopen dat het zo blijven mag je hebt moeilijkhedenmet het eten omdat er geen brood is wij hopen dat je gauw aan het vreemde eten zult wennen
veel hartelijke groeten van opa en oma van rooy

Marian

Klinkt allemaal super spannend en leuk!! Wel een wat uitgebreide voorbereiding, wel wat anders dan een kamp bij de scouting, lijkt me. Leuk om je te verplaatsen in wat kinderen leuk zullen vinden, ik zie een enthousiaste maar ook tegendraadse groep voor me: alles uithalen wat spannend, maar niet gewenst is.....
Veel plezier met je eerste ervaringen met je eigen groep, nu wordt het pas echt!!
groetjes Marian

Oma joke

Hallo Annelot, je had weer heel wat te vertellen,leuk hoor. Ik hoop dat de kinderen minder tegendraads zijn als in Zambia. Het was leuk om nog even met je te praten op mijn verjaardag. Het was een heel geslaagd feestje en jammer dat je er niet bij kon zijn. Thuis zag ik dat je nog naar me geskypt hebt. Bedankt. Ik wens je veel succes nu je echte ' werk' gaat beginnen. Heel veel liefs tot de volgende keer. Xx

carlos

Ik ben een individu, en ik tot uw beschikking voor betalingsverkeer Bank-to-Bank 1000 aan 1500000 euro met een goed percentage van 2%. Contacteer mij voor uw dringende kredietaanvragen: Carlosfinance67@gmail.com

carlos

Ik ben een individu, en ik tot uw beschikking voor betalingsverkeer Bank-to-Bank 1000 aan 1500000 euro met een goed percentage van 2%. Contacteer mij voor uw dringende kredietaanvragen: Carlosfinance67@gmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!