annelotvanrooij.reismee.nl

Nieuwe impressies

Hoihoi!

Mijn eerste blog vanuit camp!
Na vier vliegtuigen, drie bussen en jaja 49 uur reizen kwam ik maandagavond om 7 uur aan op kamp. Ik kwam wel gewoon op tijd aan in Denver maar er was een ander meisje, Judit, uit Hongarije (met een direct vlucht, zo oneerlijk!) die twee uur later dan mij kwam dus moest nog weer wachten. We hadden er alleen niet aangedacht dat zij ook nog door alle controles moest dus nog een extra uur wachten, en daarna in de file naar kamp.
Het wachten in Warschau was eigenlijk nog niet eens zo erg en ging nog best wel snel dus daar was ik blij mee. De vlucht naar JFK was ook niet super erg en lekker twee films gekeken en geslapen. Eenmaal in New York begon het erger te worden, ik moest een tijd wachten voor mijn bagage, een transfer en daarna door de file New York City in. Het mooie uitzicht op de skyline heb ik helaas gemist omdat ik m'n ogen niet meer open kon houden. Toen ik wakker werd waren we in het midden van de stad en zag ik onder andere Times square. Vlakbij Times square werd ik ineens uit de bus gegooit omdat hij niet verder reed. Ik moest zelf dus weer wachten op een nieuwe bus naar Newark. Ergens in een steegje, midden in de nacht, met al mijn bagage, een chinees gezin en een dakloze op de stoep. Best wel eng dus.
De bus die daarna kwam was nogal oud en krakkemikkig dus ook niet heel fijn. Op Newark airport kon ik nog niet inchecken, er waren geen plekken om rustig te wachten dus dat werd op de grond liggen met de tas aan me geknoopt. Totaal niet comfortabel en koud.
Met het inchecken bleek ineens dat ik nog extra geld moest betalen voor mijn bagage ook! Toen was mijn limiet van chagrijnigheid wel een beetje bereikt.
Dus een envelop van Tims overlevingspakketje geopend en daar zaten allemaal leuke foto's in van ons samen op de verschillende reisjes en dagjes weg, dat vrolijkte me wel weer een beetje op.
Eenmaal in Denver aangekomen was ik eigenlijk nog aan het zoeken naar de baggageband toen ik al een bordje met ‘Tomahawk Ranch’ zag. Ik was verbaasd dat ik nog zo energiek was maar gezellig met hun gekletst terwijl ze wat eten haalden en wachten tot Judit aankwam. Al veel vragen over kamp kunnen stellen dus dat was leuk!
Toen Judit eenmaal was aangekomen zijn we met een huge auto richting kamp gegaan en hebben we nog even gestopt bij de supermarkt om wat shampoo enzo te halen. Op kamp hebben we snel wat gegeten om daarna direct naar 1 van de huisjes gebracht te worden waar we komende twee weken gaan slapen. Even snel gedoucht en lekker lang geslapen.
Het was wel even raar om wakker te worden in een plek die je niet kent, ik had het ontbijt gemist maar een aantal andere staff hebben heel lief ontbijt voor me gehaald. Ze hadden plannen om naar een sushi restaurant te gaan en wat dingen te shoppen. Dus heb ik gevraagd of ik mee kon, dus lekker dagje weg geweest naar verschillende kringloopwinkels, immens grote supermarkten en japans gegeten als lunch!
Nadat we terug waren een tour over kamp gekregen, alle verschillende manieren van leven gezien en de verschillende activiteiten groepen die er zijn.
‘S avonds bleek iedereen gezellig in mijn kamer te chillen en leuk gekletst met verschillende ‘collega’s’.
Vandaag zijn we naar the social security administration gegaan om een kaart te krijgen die je nodig hebt om geld te verdienen in Amerika. Echter toen we aan de balie kwamen (na meer dan een uur rijden en driekwartier wachten) zei de vrouw dat we niet de goede papieren bij ons hadden en we tien dagen in de VS hadden moeten zijn voor we dit konden aanvragen. Allemaal voor niks dus. Uiteindelijk blijkt dat die informative helemaal niet klopt en ze niet verder had gekeken dan haar neus lang was want het formulier hadden we in ons paspoort. Dus morgen gaan we het bij een ander bureau proberen.
Verder vanmiddag super veel papieren getekent, even geskyped met Tim en geluncht.

Voor de komende twee weken hebben we pre-camp voor alle campstaff. We krijgen uitleg over hoe om te gaan met de kinderen, met medicijnen, EHBO etc. Verder wordt er meer duidelijk over kamp, alle activiteiten die er te doen zijn en hoe dat in elkaar zit. Wat in ieder geval al leuk is: je kan elke week kiezen welk ‘unit’ je wil. Een unit is een groep van 25-28 meisjes met 4 counselors. Je kan kiezen op leeftijd, het kamp thema (paarden, dance&drama etc. maar ook superhero’s, harry potter etc.) en op met wie je samen wil werken. Dus dat lijkt me sowieso leuk!
Daarnaast doen we ook nog wat leuke dingen als spelletje om elkaar te leren kennen, wat me ook wel leuk lijkt aangezien dat nogal lasting is met 54 werknemers op kamp.

Dan nog even een rijtje van dingen die me hier opvallen:
-Alles is groot, zoals iedereen altijd zegt. Grote auto’s, grote afstanden, grote verpakkingen in de winkel etc.
-Ze eten inderdaad ongezond en apart, voor onze standaarden, maar ze weten het zelf wel dus doen overal veel fruit en groenten bij. Vanmorgen heb ik bijvoorbeeld ‘breakfast burrito’s’ gehad, dus vlees, aardappels, burrito, bonen en ei als ontbijt, bijzonder haha!
-Ze hebben super veel winkels overal, allemaal uitgespreide winkelcentra’s waardoor je alsnog met de auto heen en weer moet naar de verschillende winkels.
-Ze gebruiken de auto voor ALLES.
-Ze zijn super spontaan en open hier.
-Ze hebben geen sterk accent, dus kan gelukkig iedereen verstaan.
-Kamp is belachelijk duur voor de kinderen, $1000 per week :o!
-Om kamp te betalen verkopen ze ‘girl scout cookies’ misschien hebben jullie er wel eens van gehoord, ik namelijk wel maar dacht dat ze deze zelf bakten; blijkbaar komen die uit een doos.
-Ze gebruiken serieus gele schoolbussen, ik dacht dat dat een film item was.
-Ze praten super veel over eten wat ik allemaal niet volg omdat ik het allemaal niet ken!

Nou, dat is het wel even voor nu, alweer een heel lang verhaal zie ik haha!
Ik hoop op leuke reacties J

Liefs,

Annelot

Reacties

Reacties

Jenny Knol

Hoi Annelot,

Wat heb je nu alweer veel leuke nieuwe dingen te vertellen!

Heel veel plezier X

Renske R

Ann,

Wat tof allemaal! En de gele schoolbussen en de huge-ass malls overal zijn inderdaad zo kenmerkend haha.
Wil je peanutbutter-jelly voor mij gaan uitproberen? hahah :P
Ik hoop dat je je collega's inderdaad goed leert kennen en dat er maar veel leuke, gezellige mensen bij zitten!
xxxx

Oma v. Rooij

Hoi Annelot Wat een avondturen heb je beleeft . Heb je ook wel tijd om even tot je zelf te komen,of gaat het de hele dag door. Wel hopen we dat je er ook echt van genieten kunt Het is een hele belevenis , hoop dat het kamp ook heel leuk is xx Opa en Oma

Marinde

Hejhej,

Skypen is gister niet gelukt, maar door dit te lezen heb ik al veel meer een beeld van hoe het daar is: leuk!
Zo te lezen is het nu al gezellig, is er van alles mogelijk en zit de sfeer er goed in. 54 'collega's' is echt ontzettend veel, maar dat betekent ook dat niet zomaar saai zal zijn.

Succes met alle trainingen en uitleg, komt vast helemaal goed!

Liefs,
Marinde

Gerald

Leuk om dit te lezen geeft al een mooi beeld hoe het daar is.
Lees ik het goed dat je geen vegetariër meer bent? Vlees bij het ontbijt? Haha....

Danielle van Rooij

Blij dat die reis achter de rug is. Die heb je toch maar goed doorstaan. Er komen bij herinneringen boven van onze Amerika reis. Ben benieuwd wat je meer gaat opvallen aan de mensen daar. Veel plezier

Maks

Leuke blog!!
Heeel veel plezier :D:D

Monique

Wat leuk om dit allemaal te lezen! Super! Wereldvrouw ben jij hoor ????Heel veel plezier! Xx

RAYMOND BRUCE

Welkom bij de centrale steenkool lening Company, geven we leningen aan
particulieren en bedrijven op dit moment; s over de hele wereld met een zeer
lage rente van 3%. Heeft u een educatieve lening, het bedrijfsleven nodig
lening, woningkrediet, agrarische lening, persoonlijke lening,,,,,, onze leningen
varieert van $ 2,000.00 tot $ 50.000.000,00, lenen we in euro's, ponden
en andere valuta's, met een maximale lening looptijd van 10 jaar,
afhankelijk van de behoefte van het bedrag dat u nodig hebt als lening. Voor meer informatie
contact met ons op via bedrijf e-mail: centralcoalloanfirm01@gmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!