annelotvanrooij.reismee.nl

Het eerste deel van mijn rondreis!

Halllooo,

Vanaf het vliegveld in Washington DC een update van de laatste weken. Op het moment zit ik te wachten op m'n vlucht naar Atlanta die inmiddels al bijna 4 uur vertraagd is, ik heb net al gebeld met Marinde en daarna met Jorieke, Maikel en papa en mama aangezien zij allemaal samen waren; erg gezellig!

Mijn laatste blog eindigde vlak voor me & my Guy waarbij de meiden met hun vader komen. Leuk om te zien hoe die met elkaar omgaan; ik zou ook best eens met papa naar dat kamp willen. We organiseren net als tijdens familiekamp allerlei activiteiten die ze kunnen bezoeken. Ik heb zelf mee gedaan met een hike, op de boerderij en met archery geholpen, een Brits verjaardagsfeestje gevierd en een strijdlustig potje trefbal gedaan met marshmallows; die vaders zijn fanatiek! Daarnaast hebben we met z'n allen een trivia avond gehad gevolgd door karaoke en dansen. En na de laatste lunch de volgende dag konden de vaders en dochters nog blijven voor een spa middagje met nagels lakken, haar vlechten en schminken. Jaja, ik heb het toch voor elkaar gekregen om zo'n 6 vaders de nagels te lakken! Het weekend hebben we met alle staff afgesloten door uit eten te gaan in een bar in Evergreen, toen iedereen vertrok ben ik met een aantal nog gebleven voor de laatste drankjes in Colorado en hebben we een gezellige avond gehad! De volgende ochtend was het dan om 6 uur tijd om op te staan, doei te zeggen tegen de laatste mensen en te vertrekken naar het vliegveld voor mijn vlucht naar Boston. Alles verliep prima, ik had een overstap in Ohio en dus aardig wat tijd te doden maar heb leuk serie gekeken. Aangekomen in Boston stond Scoop me op te wachten en hebben we de metro genomen naar haar appartement. Lekker bijgekletst en daarna uitgeslapen om dinsdag m'n tocht door Boston te beginnen. Ze hebben in Boston de 'freedom trail' die langs alle belangrijke plekken in de stad gaat. Hij begon in Boston Common (een groot park) waarna ik naar the State House kwam waar ik een tour heb gehad en het super mooie gebouw kon bewonderen. Verder heb ik mooie kerken gezien die van binnen nogal saai waren, begraafplaatsen met belangrijke mensen en natuurlijk mooie gebouwen. Woensdag ben ik met Scoop naar haar werk geweest; een girl scout dag kamp! Ze geeft les in pijl en boogschieten dus ik heb daarmee geholpen. Het was leuk om te zien dat stadskinderen inderdaad verschillen en gewoon leuk de pijl verkeerd om op de boog doen of zonder te richten los laten. Het voelde als een erg Amerikaanse dag door met een schoolbus naar kamp te gaan en weer terug. Al met al een leuke dag die we eindigden met een filmpje op de bank. Donderdag heb ik het tweede deel van de freedom trail gelopen en het oudste schip gezien, museum doorlopen, en bunker Hill monument beklommen. Vrijdag heb ik de metro genomen richting Harvard om de bekende universiteit te bewonderen. Ik zag een mooie bibliotheek waar ik in liep en toevallig nog een exclusieve tour kon doen, aan het eind van de middag heb ik nog even aan het strand gezeten met m'n boekje waarna ik naar een vriendin van Scoop ging om een film te kijken, samen te eten en drankjes te doen. Een leuke dag! Zaterdag wouden we naar een museum voor slechte kunst maar die bleek dicht dus zijn we naar een brouwerij geweest! Nadat we de biertjes geproefd hadden en wat lunch gegeten was het tijd voor m'n bus naar New York. 'S avonds kwam ik daar aan waar de oud collega van Debbie me ophaalde van het metrostation en mee nam naar het appartement met een fantastisch uitzicht! Aangezien ik de vorige keer al de meest bekende dingen had gezien had ik nu andere dingen bedacht; een wandeltour rond downtown, een Ferry trip naar Staten Island met een mooi uitzicht op Manhattan en Statue of Liberty, wandeling langs oude treinrails naar een mooie markt en uiteindelijk nog een wandeling over Brooklyn Bridge langs Ground Zero en een prachtig uitzicht over Manhattan met de ondergaande zon. Al met al heb ik die dag 22 kilometer gelopen! Maandag ochtend heb ik nog een rondje door Central Park gedaan langs een paar mooie tuinen en daarna de bus gepakt naar Philadelphia.

Philadelphia; een stad waarvan ik niks wist en totaal niet wist wat ik moest verwachten. Daardoor heb ik des te meer geleerd in deze stad; over the Liberty Bell die symbool is voor mensen over de wereld, over het begin van Amerika in Independence Hall en William Penn die de stad begon. In Philadelphia heb ik een wandeltour gedaan door de oude stad, een tour door Independence Hall en heb ik zelf rond gelopen in de regen. Aan het einde van de middag had ik met Allie afgesproken die ik ken vanuit Academics for Development, vrijwilligerswerk dat we allebei deden in Utrecht. Ze komt uit Philadelphia en kon me dus ook veel vertellen, we hebben wat gedronken en daarna kwam Crick er ook bij. Ik zou met haar wat gaan eten maar uiteindelijk deden we dat met zn drieën. Crick ken ik van kamp vorige keer en is net verhuisd naar Philadelphia dus heeft nu ook een nieuw iemand leren kennen. We hebben in een bar gezeten, in hangmatten in de haven en daarna ben ik met Allie nog naar een andere bar gegaan om te poolen. Een super leuke, geslaagde avond. Woensdag was het weer tijd voor de volgende stad dus vertrok ik vanuit m'n leuke hostel waar ik een aantal gezellige mensen had ontmoet naar de bus richting Washington DC. In DC was ik nogal in de war met alle bussen en metro's maar uiteindelijk had ik m'n hostel gevonden en kwam ik nat van het zweet aan; ik ben zo klaar met die gigantisch rugzak! Het einde van de middag heb ik besteed met rondlopen en het witte huis bekijken. Het witte huis lijkt een stuk groter op tv moet ik zeggen! Donderdag heb ik een tour in de Capitol gedaan. Een super mooi gebouw van buiten en van binnen! We kregen uitleg van het gebouw van hoe het gebouwd is en hoe het veranderd is door de jaren heen. Er waren veel standbeelden van oud presidenten en mooie schilderijen. Verder heb ik het Library of Congress en the Supreme Court bekeken; ook beide super mooie gebouwen. In DC zijn de meeste musea gratis en dus ben ik naar museum of natural History geweest. Een super groot museum dus ik heb helaas maar de helft gezien voordat ze gingen sluiten maar een interessant museum. Ze hadden een gedeelte over volkeren en culturen en ook over hoe we de oceaan vervuilen en die nodig hebben; allemaal helemaal mijn ding! Ik ben de dag geëindigd met het bezoeken van verschillende memorials. Gisteren ben ik de dag begonnen met een bezoek aan het holocaust memorial museum, veel van de informatie was al bekend maar alsnog een interessant en mooi museum. Voor deze dag had ik een abonnement op de stadsfiets genomen zodat ik elke keer een fiets kon pakken om 30 minuten te gebruiken van plek naar plek. Dus op de fiets ging ik richting m'n tour in de Pentagon die iets buiten de stad ligt. Een slecht idee uiteindelijk aangezien Google Maps en ik niet goed samenwerkten en ik dus verdwaalde, er na een tijd geen fietspad meer was dus ik praktisch op de snelweg fietste én ik de fiets weer moest parkeren in een speciaal station waardoor ik alsnog 20/30 minuten in de brandende zon moest lopen. Dus weer helemaal doorweekt van het zweet kwam ik gelukkig alsnog op tijd aan bij de tour. The Pentagon was 1 van de drie plekken waar een vliegtuig neerstortte op 11 september 2001, een belangrijke plek voor de overheid van Amerika met de thuisbasis van defensie. We hebben uitleg gekregen over de onderdelen van Defensie en een deel van het gebouw bekeken wat er verdacht veel uitzag als een museum terwijl je als buitenstaander niet alleen rond mag lopen; dus voor wie zijn die teksten en museum stukken? Voor de ambtenaren als ze niet meer naar buiten willen staren? Al met al een bijzondere ervaring. Aangezien de heenweg verschrikkelijk verliep besloot ik met de metro terug te gaan. Ik wou eigenlijk naar het museum voor Afro-Amerikaanse geschiedenis en cultuur maar blijkbaar moet je die tickets om half zeven in de ochtend krijgen dus koos ik voor Amerikaanse geschiedenis. Een mooi museum waar ik leerde dat de Amerikanen ook mensen opsloten in kampen tijdens de tweede wereldoorlog, namelijk de Japanners. Een ontdekking die me intrigeerde. Toen het museum ging sluiten begon het uiteraard net te regenen waardoor ik op zoek ging naar een pizza restaurantje en later nog een supermarkt. Om half negen had ik een avond wandeltour geboekt over the National Mall. Het stuk grond/park dat alle belangrijke stukken van de stad bij elkaar houd; het witte huis, Capitol, Washington monument, WWII memorial, Vietnam War memorial, en Lincoln memorial. Tijdens de tour heb ik meer geleerd over al deze plekken en vragen kunnen stellen. Een mooie afsluiting van deze stad!

Vanochtend werd ik dan om half zes wakker om te ontdekken dat m'n vlucht vertraagd was waardoor ik nog wat langer kon slapen. Aangekomen op het vliegveld bleek hij nog meer vertraagd maar een vakantieganger heeft alle tijd toch?! Helaas kan ik nu vanmiddag dus niet Orlando verkennen met Coco die me op komt halen van het vliegveld maar dat mag de pret niet drukken; ik ga genieten van m'n laatste weekje in de VS - in Florida!!

Ik weet het, het is een lange blog geworden die misschien niet altijd even veel zegt voor jullie maar op deze manier kan ik zelf ook mooi herinneren wat ik elke dag heb gedaan tijdens mijn trip. Het alleen reizen bevalt me tot nu toe best goed, lekker doen wat je zelf wilt; brutaal binnen lopen in gebouwen die er mooi uitzien om even een glimp ervan op te vangen, je ogen uit kijken naar alle mensen om je heen die bijvoorbeeld rondlopen met een enkel monitor of allemaal staan te wachten voor een stoplicht achter een geparkeerde auto; ik vind het wel wat! Maar ik ben natuurlijk ook blij om binnenkort weer naar huis te gaan en mensen om me heen te hebben waarmee ik kan kletsen in m'n eigen taal en in m'n eigen bedje te slapen. Nu eerst nog even genieten van een hopelijk rustigere week waarin ik kan uitrusten en genieten van de zon en stranden.

Tot snel!

Liefs,

Annelot


Reacties

Reacties

Marinde

Hej, Ik vond Skype ook gezellig :) Leuk om nog meer te lezen en nog veel plezier! Liefs

Minouq

Leuk om te lezen Annie! Ik vind het maar knap hoor dat je dat allemaal in je eentje doet! Veel plezier nog je m laatste dagen in de USA. Tot snel ?

Jorieke

Hey Anne!
Super leuk om te lezen, nu wil ik ook weer naar NYC en Philadelphia en DC klinken ook erg interessant. Stoer dat je dit gewoon alleen doet en je op jouw manier de plaatsen kunt ontdekken. Heel erg leuk!
Veel plezier in "the sun and fun state" Florida!! Dat ga je vast ook leuk vinden. Orlando, everglades, keys, Miami beach. Vergeet muscle beach niet ? Daar kun je je ogen uitkijken, allemaal bijzondere mensen bij elkaar ?
Have fun! En tot over iets meer dan een weekje ?

Ellen en Gerald

Wat heb jij veel gezien en hele einden gelopen. Ook voor je studie veel nieuwe ervaringen opgedaan. Knap hoor.
Tot over een weekje. Veel plezier nog en rust maar lekker wat uit.
XXX Gerald en Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!