annelotvanrooij.reismee.nl

Dream Team, Harry Potter and post-camp

Hoihoi,

Inmiddels is het kamp bijna afgelopen, we hebben alleen nog een vader dochter weekend met een aantal leiding dit weekend. Vorige keer was m'n blog geëindigd met het familie kamp, daarbij was het best chill werken en gewoon doen wat de families leuk vonden. Na familiekamp hadden we weer een dag vrij en zijn we naar Waterworld geweest met een groot deel van de leiding. Een super leuke dag met veel glijbanen en waterpret en als afsluiter nog met zn allen uiteten geweest. De zondag begon het twaalf daagse kamp. Ik zou in eerste instantie 1 hulpleiding hebben en vijf kampers maar uiteindelijk kreeg ik geen hulpleiding meer dus was het alleen ik en vijf kampers tussen de 13 en 16 jaar oud. Het kamp had de naam Dream Team en het idee was dat de meiden alles zelf mochten kiezen wat ze wouden doen. Dit was voor zowel activiteiten op kamp als van kamp af. Daardoor hebben we een schuur geschilderd hier, een verf gevecht gedaan, love language en personality tests afgenomen, Zumba gedanst en dat allemaal op kamp. We hebben ook verschillende uitstapjes gedaan. We zijn wezen paardrijden, naar een kermis geweest, naar een zwembad en een drive-in movie waarbij je met de auto op een veld staat en vanuit de auto een bioscoop film kijkt; super Amerikaans! En het was ook nog eens een film die ik nog wou zien; despicable me 3 :). Verder zijn de meiden naar een wolf and wildlife conservatory geweest maar helaas was ik die middag ziekjes. En als laatste zijn we op mijn verjaardag naar een honkbal wedstrijd in Denver van de Rockies geweest! Het was echt een super leuk kamp en al was het wel raar dat ik de enige leiding was en dus niet zoveel support had kreeg ik daardoor juist een hele goede band met de meisjes. Ook al waren ze ouder ze wisten goed dat ze alsnog mij moesten vragen voor ze iets deden en dat ik dan ook bijna altijd wel ja zei. Al met al was dit echt wel het leukste kamp van de zomer!

Na dit lange kamp hadden we twee dagen vrij. We zijn donderdagavond uiteten geweest voor m'n verjaardag en hebben toen een hotel geboekt om met zn tienen een weekend in Denver door te brengen. We hebben daar wat gewinkeld, lekker gegeten en zijn 's avonds uit gegaan om nogmaals m'n verjaardag te vieren!! Was een super leuk weekend, zaterdagmiddag zijn we terug gegaan naar kamp om daar even bij te slapen en 's avonds nog weer even naar de winkel te gaan en ergens te eten. Zondag begon dan het eerste drie daagse Harry Potter kamp met de jongste meisjes. Deze week hadden we zelf voorkeur op mogen geven met wie we wouden werken dus was ik ingedeeld met drie Britten waarmee ik veel omga; Luna, Scooby en Ariël. Zondagavond kreeg ik echter te horen dat ze hulp nodig hadden bij het Herbology programma, dat is bij de Greenhouse maar alles was natuurlijk in Harry Potter thema dus gingen we precies zoals in de boeken en films plantjes die schreeuwen verpoten, kijken naar magische planten en sommige proeven en vleesetende slakken spul maken. Ik heb deze week half en half gedaan met programma les geven en bij de unit zijn omdat ik snachts nog wel bij de meiden sliep en omdat het twee drie dagen kamp was waren er maar twee volle dagen dat we les moesten geven. In het tweede drie daagse kamp kwamen de oudere meiden en was het voor mij weer wat meer normaler omdat ik die jonge meisjes niet gewend was. Bij het oudere kamp waren ook een heleboel meiden die we al kenden van eerdere kampen. Het was een super leuke week met alles op kamp in thema (foto's op de Tomahawk Facebook pagina) en iedereen verkleed. Zelfs als je niet zoveel weet van Harry Potter is het leuk om alles te zien! Na het kamp hadden we weer een vrije dag en zijn Ariël en ik zaterdag naar Rocky Mountain National Park gegaan. We zijn om 4:30 opgestaan om de zonsopgang te zien bij Red Rocks maar helaas was daar een privé evenement van yoga om 6 uur 's ochtends. We hebben wel tijdens het rijden en naast de ingang van Red Rocks de zonsopgang mooi kunnen zien. We hebben verder de hele dag gereden naar het National Park toe en door het park heen. Super mooie uitzichten gezien al was het heel erg bewolkt dus we reden soms boven de wolken, het hoogste punt was namelijk 12000 ft wat ongeveer 3600 meter hoog is; wel even wat anders dan de Alpen. Oh en papa, dit was zelfs ook boven de boomgrens hier. Ik denk dat ik deze zomer hier nog meer heb gereden dan ik ooit in Nederland heb gedaan aangezien de afstanden zo groot zijn, wordt nog wennen nu we geen auto hebben om te gebruiken. Zondag was een uitje met alle staff, we gingen raften! Vanwege de vele regen in de weken ervoor was het water best wild. Chance en ik gingen peddelen in de boot en de rest zat gewoon. Was echt cool om te doen al was het soms behoorlijk eng. Na die tijd weer met zn allen uiteten geweest maar eerst nog een heel drama omdat we een busje hadden voor vijftien mensen waarin de sleutel was opgesloten dus konden we niks. Dus wij in de stromende regen wachten op iemand van een soort anwb; weer een nieuw avontuur. In de autorit van en naar het raften ben ik enthousiast bezig geweest met alle lieve berichtjes schrijven voor alle leiding. Maandag was het de eerste schoonmaakdag en heb ik de hele dag poep zitten scheppen op de boerderij. Al stonk het enorm het was best leuk, baby konijntjes verplaatsen, varkens aan de kant duwen en nog veel meer. Maandagavond waren we vrij dus nog even van kamp af gegaan en de rest van de berichtjes schrijven. Dinsdag moesten we weer een hele dag schoonmaken en was ik dit keer voor de condo's aan de beurt. Vermoeiend als iemand komt checken en zegt dat je heel wat overnieuw moet doen en dat daarna precies zo nog een keer gebeurd. Maar we hebben het overleefd en 's avonds een filmpje van alle foto's gezien en een laatste kampvuur met zn allen. Bij het kampvuur was het de bedoeling om een sentimenteel afscheid te hebben maar dat is niet echt gelukt; iedereen was aan het giechelen. Het was dus wel een leuke avond maar anders dan verwacht. Woensdag was de echte afscheidsdag van alle leiding. We hebben een poolparty gehad in de achtertuin van cateraars van kamp. Ze hebben een achtertuin van drie huizen aan elkaar gemaakt en een mooi zwembad erin gedaan en een bar en het was echt super. Iedereen heeft lekker gezwommen, gezond en gekletst. Aan het einde van de middag kregen we een super maaltijd en werden er certificaten uitgedeeld waar we voor gestemd hadden. Er waren certificaten als de beste grappen, het meest gehuild en de beste counselor. Ik heb het certificaat gewonnen als de persoon die gaat reizen voor de rest van haar leven! Daarna kregen we van de directors een pakketje met foto's van alle leiding, een oogmasker, nagellak en een staff boek. Als laatste was het tijd voor de laatste forest friend gifts. Dat is waar we lootjes hadden getrokken om elkaar de hele zomer kleine cadeautjes te geven en gisteravond vonden we dan uit van wie dat was. Ik had Luna en had voor haar een ketting, parfum en een grote handtas gekocht. Zelf heb ik super veel gekregen; een handtasje, oorbellen, legging, make-up en een shirt. Blijkbaar heeft Prince die mij had vooral hulp gekregen van Jumper (mijn supervisor) met het kopen van alle spullen maar heeft hij veel te veel geld uitgegeven voor mijn cadeau; heel lief! Vandaag nog een laatste dag vrij voor het laatste kamp die we vooral besteden met voorbereiden voor vertrek en sommigen zijn vandaag naar een tattooshop gegaan om een tattoo te laten zetten.

Dat was het dan weer! Ik hoop dat ik een keer tussendoor tijd heb om een blog te plaatsen maar vanaf maandag ben ik aan het reizen naar Boston, New York, Philadelphia, Washington DC, Orlando, Tampa, Lakewood, Key West en Miami! Als iemand het precieze plan wil weten dan kunnen ze papa en mama vragen, ik heb een mooi schema gemaakt al zeg ik het zelf.

Bedankt voor de reacties op alle blogs!

Liefs,

Holly

Reacties

Reacties

Ellen en Gerald

Wauw, weer een heel verhaal. Wat een ervaringen !!! Voor Tim te hopen dat je certificaat "reizen voor de rest van je leven" niet helemaal uit komt... ;)
Maar deze belevenissen pakt niemand je meer af.
Nog een gezellig vader-dochter-weekend. En: Heel veel plezier met je America-tour !!! XXX Pas goed op jezelf

Oma Joke.

Wat heb je veel beleeft alle weken op die kampen. Leuk dat je ons met al die verhalen een beetje hebt mee laten genieten. Nog heel veel plezier met de rest van je belevenissen en goede reis terug naar je eigen kleine Holland. Groetjes oma xxx

Marinde

Hej Holly,

Heel leuk om weer zo'n enthousiast verhaal te lezen. Dat twaalf daagse kamp klinkt bijna als een kamp waar jezelf aan deelnam, super leuk! En een erg toepasselijk certificaat, ik zie dat papa en mama het hier ook al zeggen, maar ook ik hoop dat je ook in de komende jaren veel in de 'buurt' zult zijn. Heel veel plezier de komende weken en ga ik bij papa en mama aankloppen voor het schema :)

Liefs,
Hollien/Marinde

Oma v. Rooij

Hoi Annelot We Hebben genoten van je verhalen, op zoon kamp maak je wel heel veel mee. we vinden het fijn dat je het naar de zin hebt gehad . En nu nog een reisje door Amerika hopelijk heb je het dan ook gezellig. We wensen je een mooie reis en geniet er van. Groetjes van Opa en Oma v. Rooij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!