annelotvanrooij.reismee.nl

Tallinn, studeren en updates

Hoi!

Daar ben ik weer met een update vanuit Joensuu!
Het wordt inmiddels al lastig om te onthouden wat ik wanneer heb ik gedaan en nog niet heb verteld. Leuk om op de vorige blog wat weer reacties te zien al hadden Jorieke en mama het er moeilijk mee en werkte de site niet helemaal goed. Het is hier nog geen -45 geweest opa, het koudste was denk ik -27 en afgelopen week was het weer -24, dus wel behoorlijk koud. Wel grappig hoe dan -5 ineens een reactie oproep van 'och dat is best warm'.

Inmiddels ben ik al behoorlijk druk geweest met dingen voor ESN met elke week een vergadering en vrijdagavond heb ik mijn eerste eigen activiteit georganiseerd. Vrijdag was 'International dinner' waarbij iedereen iets kookt wat typisch is voor zijn eigen land en meeneemt waardoor we een groot buffet hebben. Voor deze activiteit was ik hoofd organisatie. Ze deden alsof het een hele taak was maar ik vond het uiteindelijk zelf best meevallen allemaal, maar was een leuke avond. Na het diner was er ook nog een international party in een club in Joensuu dus nog lekker gedanst.

Verder ben ik vorig weekend dus een weekend naar Tallinn geweest met Marta, Marta, Núria (Spaans), Marjolein, Floor (Belgisch) en Tessa en ik (Nederlands). We zijn met de bus naar Helsinki gegaan (7/8 uur, pfff) en daar de boot naar Tallinn genomen (gelukkig maar 2 uur). Tallinn is een super mooie, oude stad. Heel anders dan Joensuu wat nogal blokkig en Sovjet achtig is. Maar het voelde niet helemaal als een hoofdstad omdat Tallinn helemaal niet zo groot is en niet zoveel inwoners heeft. We hebben met een wandeltour meegedaan, al haakte een deel van ons af omdat ze het te koud hadden, en zelf gewoon door de stad gelopen. 'S avonds hebben we mee gedaan aan een kroegentocht wat echt heel leuk was. En op zaterdag zijn we nog naar een museum geweest en een beetje rond gelopen en gewinkeld in het nieuwe deel van de stad. Zondag weer vroeg richting huis gegaan maar na een lange reis pas rond 21:30 thuis aangekomen. Was een geslaagd weekend!

Volgende week vrijdag heb ik een tentamen waardoor de laatste weken voor een groot deel in het teken van studeren hebben gestaan met veel uren in de bibliotheek. Het is een vak waarbij je zelf drie boeken moet lezen en leren en dan een tentamen krijgt, geen idee hoe dat gaat dus want ik ben gewend om wel gewoon college te krijgen. Verder heb ik nu ook best veel vakken tegelijkertijd waardoor het wel een beetje druk is, en vooral lastig om overzicht voor mezelf te houden.

Afgelopen woensdag heb ik een 'surprise' diner met de meiden gehad voor Marta haar verjaardag, super leuk. En heb nog veel gesport met anderen, showdance met z'n allen, spinnen met Tessa, en gister streetdance met Marjolein en Tessa. Aankomende dinsdag is er een sportmiddag dus ga ik naar Koli National Park om daar te wandelen. De meesten gaan skiën maar dat leek me een beetje enthousiast aangezien ik dat nog nooit heb gedaan.

Nog andere leuke nieuwtjes: ik ben uitgekozen als groepsleider voor de trip naar Lapland met ESN. Dus ik ga 10 maart als leider in de bus mee :)
Ook ben ik erachter dat ik eind april alweer naar Nederland kan waardoor ik nog iets langer thuis ben voor ik weer weg ga. Ennn ik heb mijn vlucht naar Amerika geboekt! Het idee is nu dat ik na kamp langs Boston, Washington DC, Philadelphia en Florida ga. Deels ga ik dan mensen van vorig kamp bezoeken en bij hun logeren. De laattse paar dagen van mijn reis zal ik in Miami doorbrengen om vanuit daar weer naar Amsterdam terug te vliegen eind augustus! Ik ben er helemaal enthousiast over :)

In principe voelt het al heel normaal om hier te wonen maar het is toch soms wel jammer om niet in Nederland te zijn, om bijvoorbeeld met Tim de keuken en badkamer voor zijn huis uit te zoeken. Maar fijn dat ik door internet alsnog alles kan volgen en enigszins mee kan denken.

Dat was het weer denk ik..

Liefs,

Annelot


Reacties

Reacties

Ellen

Hè gezellig ! Weer een nieuw verhaal...
Zo te lezen heb je het best naar je zin daar in Joensuu. En ook je draai weer gevonden als echte organisator; we zijn trots op je !!! ;)
Zelfs de kou schijnt te wennen. Al zag jouw selfie met -14 graden er wel erg ijzig uit.
We zijn benieuwd hoe het er in Helsinki en Joensuu uit ziet.
Heel veel succes met het studeren en met het tentamen zelf natuurlijk.
Tot volgend weekend... Wij hebben er zin in.
Groetjes en xxx Gerald en Ellen

Jorieke & Maks

Leuk verhaal tante Annelot.
Heel veel plezier met opa Gerald en oma Ellen, ik vermaak mij een keer op vrijdag bij Parbedie ????

Knuffels van Maks

Danielle

Wouw je wordt een echt organisator. Leuk hoor. Klinkt allemaal echt of je je weg gevonden hebt. Af en toe even rustig aan kan ook geen kwaad lijkt me als ik de bezigheden zo hoor pffff. Veel plezier met gerald en Ellen. Fijne dagen samen.

Gr Danielle en familie

Marinde

Hej Anne,

Leuk om weer te lezen!! Je bent echt lekker bezig; fijn om te lezen dat je je draai gevonden hebt. Internet is inderdaad super ideaal: binnenkort weer een keer Skypen? (A) En alvast veel plezier met papa en mama dit weekend!

Groetjes,
Je trotse zus :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!