annelotvanrooij.reismee.nl

Full Moon 2e week

Heeeee,

Aangezien mijn Full Moon, nachtkamp twee weken lang was nog een verslag van hoe de laatste week was met alle meiden. Op zondag hadden we dus de cluedo all camp, een super leuk spel! Ik was een 'floater' dus moest gewoon rondlopen en zorgen dat elk kind het leuk had wat nogal een moeilijke opgave was aangezien iedereen het prima naar z'n zin had en ik niet wist wat ik moest doen.
Uiteindelijk moesten we met alle meisjes van Kachina (het huis waar ik in sliep) tot een antwoord komen wie het had gedaan etc. Ennn we hebben gewonnen waardoor we later in de week donuts cadeau kregen :)
Ik kan niet eens meer zo goed herrineren wat we allemaal hebben gedaan vorige week, zo druk was het. We hebben gewoon alle normale programma's weer bezocht, we hebben uilen gemaakt bij Arts&Crafts van mozaik. Verder hebben we natuurlijk 's avonds weer spannende dingen gedaan als planeten nadoen en erover leren, een sterrenhemel maken in een pot met licht erin en we hebben naar de sterren gekeken en Obi heeft ons er super veel over verteld. Doordat we zo laat 's avonds naar buiten gingen hebben we allemaal een trui van Tomahawk gekregen die licht geeft in het donker, super cool. Daarnaast hebben we nog een avond gedichten geschreven in de tippi's, een dans/karaoke feest gehad en zumba workout gedaan! Ook al waren sommige meisjes niet helemaal into een aantal activiteiten, ik weet zeker dat ze een leuke tijd hebben gehad op kamp. Aan het eind van de week, na het laatste kampvuur begonnen een aantal meisjes al te huilen maar toen ze donderdag echt weg moesten waren ze niet meer te stoppen.
Wat ook heel leuk was, woensdagavond zijn we nog met de meisjes naar de hangmatten geweest en hebben we daar gepraat over wat we het leukste vonden van kamp. Ze moesten de zin aanvullen 'Because of camp....' veel meisjes zeiden dat ze nieuwe vrienden hadden ontmoet of meer durfden. En bijna allemaal waren ze het erover eens dat ze na dit kamp zich anders zouden gaan gedragen etc.
Het was echt een super groep met meisjes, allemaal aardig tegen elkaar en veel wouden ons altijd graag helpen!
Binnenin het team ging het soms weer wat minder goed en ik zat er twee dagen even helemaal doorheen, maar gelukkig had ik supervisors met wie ik erover kon praten en heb ik er uiteindelijk ook nog met mijn unit over kunnen praten.
Donderdagavond waren we dan weer lekker vrij, we zijn na de vergadering uit eten gegaan met een hele groep alleen bleek bijna alles dicht te zijn aangezien het inmiddels 9 uur was en we midden in de bergen zitten waar iedereen vroeg naar bed gaat.
Vrijdagmorgen zijn Sunflower, Mushu, Blue, Mica, Minnie en ik richting Wyoming gegaan. We hebben nog even gestopt bij de supermarkt om lunch te halen en zijn daarna naar de University of Wyoming gegaan, wat uiteindelijk een stuk verder bleek dan de camping waar we heen wouden. Bij de universiteit hebben we even rondgekeken en heeft Minnie een rondleiding gegeven aangezien ze daar naar school gaat, was leuk om te zien. We hebben haar daar achter gelaten bij haar vriendje en zijn verder gereden naar Cheyenne om Mica bij haar opa&oma te laten. Daarna zijn we met z'n vieren verder gereden naar de camping dichtbij Cheyenne, vlak naast de grens van Colorado. We hebben de tent opgezet op een aparte, leuke camping met super grote campers en caravans. Echt super Amerikaans, de winkel van de camping was opgezet als een oud Westers dorpje. 'S avonds zijn we nog op zoek gegaan naar een restaurant om wat avond te eten, daarna lekker vroeg naar bed.
Zaterdag zijn we met 'the big G' (zo hebben we onze gigantische auto genoemd) richting de rodeo gegaan, de opa&oma van Mica woonden recht tegenover de rodeo dus konden we daar mooi de auto parkeren. Er was een soort kermis en dan een super groot stadion voor de rodeo zelf. We hebben een super leuke dag gehad daar. Allemaal leuke kraampjes bekeken en een leuke rodeo gezien.
Ik ga proberen de verschillende onderdelen van een rodeo uit te leggen want volgens mij snapt niet iedereen het (papa dacht dat het met auto's was):
-Stier rijden; langer dan 8 seconden blijven zitten op een stijgerende stier, lijkt weinig maar is veel.
-Stier vangen; twee mannen proberen met touwen de stier bij de nek en achter poten te vangen.
-Stier vangen; 1 man op een paard vangt een stier met een touw bij z'n nek, hij springt dan van het paard af om de poten samen te binden.
-Paard rijden zonder zadel; ook voor meer dan 8 seconden blijven zitten. De paarden stijgeren blijkbaar omdat ze een touw om hun ballen hebben en ze dat weg willen krijgen.
-Stier worstelen; je komt op een paard aangereden, er rent een stier naast je en je springt daar bovenop zodat je de stier op z'n rug krijgt met de poten omhoog.
-Paard rijden om tonnen heen; een bepaald parcour zo snel mogelijk afleggen.
-Wilde paarden bezadelen en rijden; een groep van drie mannen moesten een wild paard (die absoluut niet stil staan) bezadelen en dan een rondje rijden op ze.
-Baby paarden; de kinderen moesten hun moeder zo snel mogelijk terug vinden maar renden de verkeerde kant op.

Ik denk dat dat alle onderdelen waren, ik was super verbaasd en geshockeerd door het feit dat de paarden zo raar springen omdat ze pijn hebben door dat touw. Maar het is leuk om te zien, zo'n rodeo en ook heel anders dan dingen thuis natuurlijk.
Aan het einde van de dag zijn we weer richting kamp gegaan nadat we nog ergens zijn gestopt om wat te eten. Eenmaal op kamp zijn Mushu en ik bezig gegaan met plannen maken voor in New York, wordt daar nu ook wel enthousiast voor!

Deze week hebben we twee driedaagse kampen. Gister is er weer een nieuwe groep meisjes gekomen, zijn niet zulke hele leuke meisjes dus dat is wel jammer maar ze gaan morgen alweer weg. Het kamp heet Try Tomahawk, voor de kinderen die nog niet echt eerder op kamp zijn geweest en die het voor een paar daagjes willen proberen. Verder heb ik deze week wel een leuke team met twee internationals waar ik veel me om ga; Jude en Sunflower. En met Boots, ook gezellig. Gisteren was het natuurlijk mijn verjaardag, bedankt voor de felicitaties, maar het voelde niet echt zo. Was gewoon een dag op kamp, maar ze hebben wel voor me gezongen, heb een leuk cadeautje gekregen en een taart gehad!
Op woensdag komen er weer nieuwe kinderen, dan voor een Harry Potter kamp.

Nog iets anders leuks wat we hier op kamp doen wat ik elke keer vergeet te vertellen; we hebben een soort van lootjes getrokken. Ik heb Belle getrokken (de sport specialist) en dus geef ik haar de hele zomer lang kleine cadeautjes, zelf krijg ik van iemand anders (ik weet niet wie) cadeautjes en aan het eind van de zomer krijg je een groter cadeau en vertel je wie je had.

Het einde van kamp komt al steeds meer in zicht, we hebben volgende week al het laatste kamp! Ik weet nu al dat ik het erg ga missen en graag terug zou willen komen een keer. Iedereen is hier gewoon super aardig en leuk tegen elkaar en het is heel anders dan in 'de echte wereld' zoals we het hier zeggen. Maarrrr daarnaast mis ik Tim ook wel heel erg en begin ik de normale dingen thuis ook wel te missen dus dat is straks ook wel weer fijn om terug te hebben.

Maar eerst nog maar een leuke paar laatste weken van maken!

Liefs,

Annelot

Hej Anne,

Leuk om weer wat te lezen! Fijn dat het leidingteam nu weer leuker is, maar ook fijn dat het bespreekbaar was wat er minder ging in het vorige team. Zo'n rodeo klinkt me maar raar in de oren, het klinkt een beetje eng en zielig.

Ik ben even je planning kwijt... Klopt het dat je morgen tot en met vrijdag weer nieuwe kinderen krijgt? Dan van zondag tot en met vrijdag nog een laatste weekkamp en daarna twee weken in New York? Dat was toch één week? Ik ben het even kwijt!

Ik heb jou ook gemist tijdens je verjaardag en kijk er naar uit om je weer terug te zien :) maar eerst hopelijk in de tussentijd nog weer een keertje Skypen om wat bij te kletsen ;)

Leuk dat jullie al plannen beginnen te maken voor New York, het komt natuurlijk allemaal wel heel dichtbij!

Nog veel plezier!

Liefs,
Marinde

P.s.: bij de Chinees werd ik door gasten verward voor jou; "Wat heb je met je krullen gedaan?" Haha :D

Minouq

Wow als ik dit verhaal lees duurt het niet meer zo heel lang voordat je terug komt! Yeeey!
Maar eerst nog even goed afsluiten daar en dan lekker stedentripje naar New York.
Welke datum kom je precies terug?? Je hebt het vast wel een keer vertelt, maar weet het niet meer zo goed :)
Groetjesss!

opa van rooy

hoi annelot wij volgen met grote interesse je verhalen wat je daar allemaal beleeft het is fijn dat je regelmatig berichten stuurt zo dat wij weten dat het je goed gaat.jezegt dat je delaatste paar weken goed door wilt brengen dat wil zeggen dat je al een beetje aan je afscheid zit te denken. groeten van opa en oma

Hejhej,

Ik bedacht me opeens dat het kamp ook een facebook heeft (https://www.facebook.com/tomahawkranch?fref=ts) en toen ontdekte ik nog meer foto's (https://www.flickr.com/photos/gscolorado/sets/with/72157655781087431). Ik heb je maar twee keer er op zien staan, maar het geeft wel een idee van de sfeer en misschien kan jij ons vertellen in welke map we jouw kamp(en) kunnen zien :)

Ze komt zaterdag 15 augustus terug, Minouq ;)

Groetjes,

carlos

Ik ben een individu, en ik tot uw beschikking voor betalingsverkeer Bank-to-Bank 1000 aan 1500000 euro met een goed percentage van 2%. Contacteer mij voor uw dringende kredietaanvragen: Carlosfinance67@gmail.com