annelotvanrooij.reismee.nl

Weekend van the fourth of july!

Hoihoi,

Aangezien ik nu nog even tijd heb en nog niet super moe tijdens mijn pauze in bed ben beland, nog een blog over mijn weekend en kamp in het algemeen.
Dit weekend ben ik dus op donderdag naar Denver gegaan! We zijn als eerste naar het Hard Rock Cafe gegaan, waar we lunch hebben gehad en ik een shirt voor Maikel heb gekocht (een super leuke met Colorado er ook bij). Helaas werd ik na die lunch weer behoorlijk ziek, maar het was toch leuk. Daarna hebben we flink wat geshopt voor de rest van de middag. Denver is een leuke stad maar het mist toch echt wat aan oude/mooie gebouwen en geschiedenis. Ik denk dat je daardoor toch echt meer sfeer krijgt in Europese steden.
Op vrijdag zijn we, nadat we lang uitgeslapen hebben, naar een leuk tentje geweest voor ontbijt, hebben we de film Max gezien (een film over een militaire hond, super zielig) en zijn we daarna naar een groot winkelcentrum geweest om meer te shoppen. Vrijdagavond wouden we naar het centrum van Denver gaan om uit te gaan, blijkbaar zijn er soms clubs open voor 18-jarigen maar mag je dan gewoon niet drinken (je moet daarvoor 21 zijn, best raar). Maar die clubs waren op vrijdag niet open. Dus hebben we besloten om, nadat we met Coco's ouders naar een brouwerij zijn geweest, gewoon Denver in te gaan om vuurwerk te zien en naar wat muziek te luisteren. Het was een leuke avond maar heel anders dan in Nederland, ze hebben bijna geen eten/drinkententjes terwijl er wel super veel mensen waren in het park. Verder verkopen ze bijna geen alcohol wat de 21-jarigen onder ons wel graag wouden. Nadat het vuurwerk was afgelopen ging iedereen ook direct weg, alsof er een bom was afgegaan. Dus daar ging ons gezellige avondje een drankje doen in de stad. Later hoorden we dat die sfeer 's avonds nogal weg is gegaan doordat er schietpartijen in het centrum zijn geweest de afgelopen paar maanden.
Zaterdag zijn we weer naar het winkelcentrum geweest omdat we nog niet alle winkels gezien hadden, ook heb ik toen twee broden en kaas gehaald in de supermarkt aangezien ik nog steeds elke keer ziek wordt van het eten hier. Het is echt super irritant!
Zaterdagmiddag hebben we bij Coco een bbq gehad, een echte Amerikaanse 4th of july bbq. Met gebakken mais, steak, groenten, salade en chips met guacemole.
Na de bbq zijn we naar het park gegaan waar muziek was, er waren jongens op BMX fietsen aan het optreden en er waren een aantal shows van acrobaten. Iedereen kwam daar met dekentjes en stoelen om gezellig met vrienden en familie te zitten. Rond een uur of 9 begon het vuurwerk, en daarna verdween iedereen weer direct. Wij zijn echter nog bij de overburen en andere buren wat gaan drinken en zij stoken zelf ook nog wat vuurwerk af.
Het was een gezellige, Amerikaanse avond. Al met al was het soms een beetje een bijzonder weekend, Coco had alles helemaal uitgepland en sommige dingen wouden we niet eens echt doen, maar het was ook heel leuk en ben nu sowieso weer veel hechter met de internationals; Jude, Sunflower en Mushu.
Zondag zijn we weer naar kamp gegaan waar alles weer begon, kinderen inchecken, hun hele lichaam checken zodat ze ons niet kunnen aanklagen voor ziektes, en namenspelletjes doen. Deze week heb ik maar 12 meisjes dus een klein groepje, soms is dat nu nog een beetje ongemakkelijk maar hopelijk komen ze nog wat meer los. Ik ben benieuwd hoe het nachtkamp wordt. Vandaag is in ieder geval een lange dag omdat we vanmorgen bij brand evacuatie moesten zijn en we vanavond pas rond een uur of 12 naar bed gaan.
Verder nog wat algemene dingen over kamp: we zingen super veel hier, gemiddeld zo'n 12 of meer liedjes per dag!!
We krijgen hier ook heel veel te eten omdat kinderen blijkbaar eerder hebben geklaagd dat ze te weinig kregen, daardoor gooien we ook heel veel eten weg, super zonde!
Het kamp is echt super groot, de hikes die we hier doen (langste is 5 uur) zijn allemaal nog op ons eigen terrein, heb je een beetje een idee van de grote.
De dagen zijn echt heel druk, hier een programma:
Opstaan was eerder rond 6 uur (deze week wordt dat 11 uur omdat we een nachtkamp zijn).
7.00: richting klusjes lopen als dieren eten geven, of tafels dekken.
7.45: klaarstaan voor ontbijt.
8-9: ontbijt.
9-9.15: vlag heisen.
9.30-10.30: boerderij.
10.45-11.45: Unit programma (zelf een eigen spel doen, kan van alles zijn).
12.00: Tafels dekken
12.15: Klaarstaan voor lunch.
12.30-13.30: Lunch.
14-16: Pijl en boogschieten & outdoor skills.
16-17.15: Greenhouse. (Dat is een kas waar de kinderen over kunnen leren en bijvoorbeeld lotion kunnen maken).
17.30: Tafels dekken.
18-19: Diner.
19-19.15: Vlag strijken.
19.15-21: All camp met een thema als de oceaan, allemaal verschillende spelletjes waar de kinderen langs gaan.
21-22: Richting tenten gaan/ soms ergens anders kamperen en dan nog tenten opzetten.
22-22.30: Boek lezen voor de kinderen als ze dat leuk vinden/liedjes zingen.
22.30: Hugpatrol, langs elke kamer/tent en de kinderen een knuffel geven als ze dat willen of een high five om slaap lekker te zeggen.
23.00: Slapen!

Dat is een beetje het idee van een dag op Tomahawk Ranch, super druk dus. Maar deze 12 dagen wel iets rustiger aangezien we maar 12 meisjes hebben, wel vier counselors en ook nog een 'hulpje'.
Dat is het weer voor nu, leuk om alle reacties te lezen en hopelijk hebben jullie een beetje idee van hoe het hier is door de foto's!

Liefs,

Annelot

ps. Ik heet Holly omdat ik zo ook in Nederland werd genoemd in Scouting, doordat er een dorp op ons eiland 'Bambilie' was dat Holdorp heette!

Papa

Anne,

Heel leuk verhaal. Zo kun je beter volgen hoe vol zo'n dag is, er is wel erg weinig ruimte voor spontane spel ideeën of andere bijzonderheden. Daar heb je gewoon geen tijd voor want het volgende onderdeel staat alweer te wachten.
De foto's zijn ook leuk zo hebben we meer gezichten bij het verhaal. Succes tijdens het nacht kamp.

Papa

Jorieke

Hoi holly,
Leuk om te lezen over 4th of july en je andere belevenissen. Ik ben erg benieuwd naar je volgende blog over het nachtkamp. Heel veel plezier samen!
Xx Jorieke

Oma joke.

Hai Lotje, weer een andere naam. Wat heb je toch veel verhalen te vertellen. Je zult s' avonds wel doodop zijn. Alles lijkt heel anders dan de scouting hier. Waar kun je dan niet tegen met het eten,omdat je steeds wat ziek wordt? Ik wens je veel plezier en sterkte met het nachtlamp. Groetje omaJ

carlos

Ik ben een individu, en ik tot uw beschikking voor betalingsverkeer Bank-to-Bank 1000 aan 1500000 euro met een goed percentage van 2%. Contacteer mij voor uw dringende kredietaanvragen: Carlosfinance67@gmail.com

carlos