annelotvanrooij.reismee.nl

Week 1/7

Hoiiii,

Mijn eerste week met de kinderen is afgelopen. Het was een leuke, vermoeiende en moeilijke week. We hebben super veel gedaan, elke dag naar de boerderij geweest en alle andere programma onderdelen langs geweest. Bij Arts&Crafts hebben we kettingen gemaakt met fosielen, bij sport hebben we boter gemaakt, geshaked en in de boerderij hebben we nagels van kippen gelakt, varkens een bad gegeven en nog veel meer!
Alle meisjes mochten deze week 1 keer naar een manage gaan om een uur paard te rijden, daarbij ben ik twee keer mee geweest. Zelf heb ik niet mee gereden dus had ik een uur pauze in een hangmat die daar hing. De tweede keer ging het alleen mis, ze vergaten om mij en de meisjes op te halen dus hebben we 3 UUR!! moeten wachten voordat iemand onze voicemail had gehoord en ons kwam halen. En nee, ik ben goed in overdrijven maar dit was toch echt 3 uur in totaal.
Daarnaast hebben we 's avonds verschillende activiteiten gehad als een slumber party (pyjama feestje) met haren vlechten, nagels lakken, dansen en matras surfen.
En natuurlijk een aantal kampvuuravonden, altijd als de kinderen komen op zondag en donderdag de avond voor ze weg gaan. Andere dingen die elke week gebeuren is kamperen (ergens anders dan in de normale tenten, wij hebben deze week in een tipi geslapen) en twee keer koken op eigen gemaakt vuur, een ontbijt en avondmaal. Deze maaltijden zijn nogal stressvol omdat je zoveel kinderen hebt en ze allemaal bezig moet houden maar ook je eten op tijd moet klaar hebben, duurt super lang!
Ik denk dat de kinderen mij wel heel leuk vonden, ze waren elke keer enthousiast als ik terug kwam van mijn pauze en vroegen me vaak dingen.
Gisteravond zijn we nadat alle kinderen waren opgehaald, en we een overleg hebben gehad, naar een restaurant/bar gegaan voor avondeten. Was gezellig en fijn om weg te zijn van kamp. Ik had vlak daarvoor een evaluatie gehad van mijn supervisors (Mud & Hobbes), van de afgelopen week, ze waren over het algemeen enthousiast maar ik moest meer mee doen met de programma's. Dat vond ik nogal een teleurstelling omdat ik dacht dat ik dat wel heel erg deed. Daarnaast was het team waarin ik werkte afgelopen week niet heel erg leuk en ik moest de hele tijd het voortouw nemen. Ik was er daardoor nogal klaar mee gister. Waardoor het wel fijn was even weg te zijn, en vooral om lekker met Tim te kletsen vanmorgen op Skype.
Vandaag heb ik dus geskypt, lang geslapen en we zijn naar een rodeo geweest. Jemig wat een ervaring! Ik heb nog nooit zo'n nationalisitsch land gezien als Amerika!
Nog een ding wat ze hier namelijk elke dag doen, de vlag heisen en strijken met een hele ceremonie. En tijdens de rodeo begonnen ze ook met de Amerikaanse vlag een aantal rondjes door de arena heen, en zongen ze het volkslied.
De rodeo was echt super apart, allemaal stierrijders, paardrijders en zelfs kinderen op schapen. Vaak moesten ze zo lang mogelijk op een stier of paard blijven zitten, maar er waren ook races om een stier (een kleinere) op de grond te krijgen in een soort houtgreep.
Heel apart, maar een super gezellige dag omdat we met een stuk of 15 van kamp waren. Na die tijd zijn we ook nog lekker uit eten geweest met z'n allen, pizzaaa.
Voor komende week heb ik weer dezelfde leeftijdsgroep: meisjes van 11-14 jaar.
Het thema van het kamp is Arrows, dus we gaan veel pijl en boog schieten komende week. Ik zit ook weer in precies hetzelfde tentenkamp als afgelopen week, wat wel balen is omdat daar geen douches en toiletten enzo zijn, en het best ver lopen is. Maarja, wordt vast wel een leuke week, en hopelijk gaat alles wat beter dan afgelopen week.
Als antwoorden op de vragen van de vorige blog: het is hier inderdaad veel kouder dan in de stad (beneden zeg maar), vooral 's avonds. De meisjes zijn wel vergelijkbaar met thuis, misschien juist wel vriendelijker.
De meisjes komen soms met een aantal die ze al kennen, maar ook wel alleen. Je kan hier ook heen gaan met je eigen 'troep' maar dat kan niet gedurende zomer wanneer ik er ben. We hebben later in de zomer nog wel een kamp voor allemaal familieleden trouwens!
Ik wou volgens mij nog meer vertellen, maar ik ben super moe dus kan het niet meer bedenken en ga lekker slapen zo!
Slaap lekker allemaal!

Liefs,

Anne

Reacties

Reacties

Marinde

Hejhej,

Leuk om zo over je eerste week met de kinderen te lezen. Vandaag komt dus een nieuwe groep?
Veel succes (met pijl en boogschieten :p)!

Liefs,
Marinde

Oma Joke

Hai Lotje, wat een belevenissen, het lijkt me wel veel anders als hier. geen judo of douch in de buurt lijkt me akelig. Maar ik geloof dat je toch wel geniet van je dingen die je doet. Je weet straks wel wat behelpen is. Geniet nog lekker van je ( vakantie) . Ik ga morgen ook een paar dagen weg. Ik hoop met douche en wc haha. Veel liefs en groetjes oma J. Xxx

Minouq

Annie! Wat super leuk om alle verhalen te lezen. Ze bevestigen toch wel een aantal dingen over Amerika (alles groot-groter-grootst en dat ze van zichzelf houden als land ;p).
Maar je hebt dus een leuke eerste week met de kids gehad lees ik, super leuk!
Hopelijk wordt je ook nog een keer ingedeeld op een terrein die niet zo ver van de wc's en douches zijn! :)
Heel veel plezier nog!

Ik mag nu weer verder met schoolzaken enzo, ook echt super leuk...

xxx

Opa en Oma v. Rooij

Hoi Annelot Wat hebt je weer een leuk verhaal geschreven We hoorde in Tilburg al dat er een nieuw verhaal was te lezen. wij hebben het ook leuk in Tilburg gehad.Nu op dit moment heb jij al weer een nieuwe groep waar jij je weer voor moet inzetten om ook voor die kinderen weer een leuk kamp te maken het lijkt mij wel erg vlug achter elkaar. Het mooiste zou zijn na het volgende kamp er een weekje doen wat je zelf wilt, maar dat zit er niet in?Wij hopen dat dit kamp met de meisjes even leuk is xxOpa en Oma

Ellen

Wat een ervaringen weer!
Wel leuk om iedere week een ander thema te hebben. De invulling van het thema is anders dan ik zou verwachten. Maar dat maakt het wel extra leuk lijkt me.
En gaaf zo'n uitstapje naar de rodeo met een hele groep.
Veel succes met deze nieuwe week; met het thema, de groep meiden én met de samenwerking!
XXX papa en mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!