annelotvanrooij.reismee.nl

Country Girl - Pathfinder

Halloooo,

Mijn eerste pauze hier, is wel even bijkomen. Wie dacht dat ik hier alleen op vakantie was, je hebt het mis.
Eerst nog even een paar feitjes over camp en the USA;
-Er is hier heel weinig zuurstof in de lucht waardoor je direct buiten adem bent.
-Ze lopen hier allemaal in leggings enzo alsof ze gaan sporten.
-Het terrein is super groot en ik ben gister in het donker verdwaald naar mijn tent.
-Er zijn vaak 'units' van ongeveer 25 meisjes met 4 counselors.
-Elk kamp heeft een bepaald thema.

Dan om verder te gaan op mijn vorige blog, de dag dat we opsplitsten en ik alleen met cabin staff was, was nogal overweldigend. We kregen lijsten lang met alle verwachtingen, regels etc. Ze hebben hier hele andere regels dan wij gewend zijn. Je mag een kind nooit uit het oog laten, ze moeten altijd met zn tweeen naar de wc, en snachts moeten ze dan ook eventueel ons wakker maken, ze moeten twee keer douchen per week en ga zo maar door.
Aan het eind van die dag werd het nog lastiger, we gingen namelijk een cookout en campout doen. Dus koken op eigen gemaakt vuur en ergens kamperen op het terrein, in de tipi's of in hangmatten. Maar volgens sommige mensen hier is de Nederlandse manier van een tent opzetten niet goed. Daarnaast stormde het nogal erg, zoals elke dag hier haha!
De campout was verder wel gezellig, alleen nogal koud en vervelend om op stenen te slapen.
De rest van de week hebben we nog veel meer informatie gekregen, geoefend met programma's maken voor tussendoor en nog meer dingen. 'S avonds hebben we nog wat leuke dingen gedaan zoals de spa night, waar mijn nagels mooi zijn gelakt en ik hand en gezichtsmaskers heb gehad!
Donderdag om 18:00 kregen we weekend, een heleboel mensen wouden naar huis alleen door de storm was dat niet altijd mogelijk omdat er wegen afgesloten waren.
Donderdag avond ben ik samen met een heleboel anderen en heb ik mijn eerste Amerikaanse Mac&Cheese gehad (er zat per ongeluk een stukje kip in :( stom!)
Vrijdag zijn we wezen winkelen met een heel aantal, ze gaan hier heel veel naar kringloopwinkels dus daar zijn we o.a. geweest, maar ook bij verschrikkelijk grote supermarkten waar je alles kan kopen. Rond 16:00 zijn we uit eten geweest bij een Chinees (jaja, kan niet zonder) alvast voor Obi's verjaardag (dat is Monica, zij is de 'directeur' hier).
Daarna zijn we naar de bioscoop gegaan om Jurassic World te zien, had het niet verwacht maar mooie, leuke film en was gezellig!
Zaterdag ben ik met een kleiner groepje weer gaan winkelen naar een winkelcentrum omdat ik nog een paar kleine dingen nodig had en het leuk vond nog even van kamp af te zijn. Zaterdagavond hebben we een quiz avond gehad met pizza, ik was eerst super enthousiast maar als Nederlander kon ik bijna geen antwoord weten. Dus dat was nogal jammer.
Zondag was het dan zover! De kinderen kwamen, maar eerst nog heel veel schoonmaken en klaarmaken voordat ze dan echt kwamen. Het voelde eerst nog niet zo, maar ik heb nu dan echt verantwoordelijkheid over wel 27 meisjes van 11-14 jaar oud. Ik ben in de unit Country Girl, dus we gaan deze week heel vaak naar de boerderij hier en elke keer mogen een paar meisjes naar de paarden om paard te rijden (dat is niet op het kamp zelf).
Verder gaan we langs alle activiteiten als pijl en boogschieten, outdoor skills, dance & drama, arts & craft en daarnaast doen we nog eigen programma's. Vanmorgen hebben we bijvoorbeeld een aantal Nederlandse spelletjes gespeeld om elkaars namen beter te leren.
Wat nog zo iets is: we moesten gister ALLE meisjes medisch checken. Dus elke meisje moest 1 voor 1 binnen komen om haar temperatuur te meten, voeten te checken, luizen te checken, te vragen naar medicijnen etc etc. Dat duurde echt super lang! Op zondag is als laatste, na het avondeten, nog een opening campfire. Daarbij laat elke unit hun counselors even zien en zingen we liedjes.
Terwijl de meisjes gisteravond naar bed gingen ben ik naar de planningmeeting gegaan om alle plannen voor de week te maken. Was wel leuk om te doen, maar wel stressvol want alles moet precies goed zijn, echt superr anders dan bij de scouting. En het leek alsof de anderen niet echt heel erg dankbaar waren terwijl ik daardoor vannacht veel korter heb geslapen want we moesten vanmorgen weer verder.
Op dit moment zijn de meisjes op de boerderij en heb ik eventjes pauze, straks lunch, hiken en vanavond kamperen we of nouja we slapen hopelijk in hangmatten als het niet regent.

Ik denk dat dat het weer was voor nu!
Ik mis Nederlands praten wel hoor..

Liefs,

Annelot/Holly!

Reacties

Reacties

Gerald

Anne,

Leuk om dit allemaal te lezen. Is het in de bergen zoveel kouder als in Denver zelf. Op weeronline lijkt het daar rond de 30 graden. Hoe zijn zijn de kinderen is dat vergelijkbaar met ons? Veel plezier nog geniet ervan.

Papa

Hollien :p

Hej Holly,

Die regeltjes zijn even wennen zo te horen, maar gelukkig konden we er samen al om lachen :) Het klinkt goed, als een gestructureerd maar ook gezellig kamp! Veel plezier met de meiden ;)

Liefs,
Hollien :p

Ellen

Ook wij leren zo een heleboel over gewoonten en de situatie daar in Denver, met de leiding onder elkaar en op dergelijke summercamps (Komen de meiden individueel of met een groepje van hun plaatselijke scoutinggroep? Is het op jullie summercamp nog anders dan op scoutingkampen met hun eigen groep? Wie weet hoor je daar ook nog van ... )
Wat een ervaringen.
Veel energie, maar ook veel lol met elkaar !!

Xxx mama

Opa en Oma v. Rooij

Hoi Annelot Wat leuk dat het kamp nu echt begonnen is.
Het lijkt mij een hele ervaring met al die grieten. Zijn er ook meisjes die elkaar al kennen of komen ze overal vandaan ?Zijn de meisjes ook leuk onder elkaar,want het is toch heel wat anders ,als je elkaar al kent of helemaal niet .Wij hopen voor jou dat het heel gezellig is, en voor de kinderen ook. xxOpa en Oma

opa van rooy

dag annelot met veel belangsteling lezen wij je mooie ver halen en belevenissen het is mooi dat je dat allemaal mee kunt en mag maken hier gaat alles zo zijn eigengangetje met van alles druk om alles voor marinde ingoede banen te leiden heel veel groeten van opaen o enoma en spas goed op je zelf

carlos

Ik ben een individu, en ik tot uw beschikking voor betalingsverkeer Bank-to-Bank 1000 aan 1500000 euro met een goed percentage van 2%. Contacteer mij voor uw dringende kredietaanvragen: Carlosfinance67@gmail.com

carlos

Ik ben een individu, en ik tot uw beschikking voor betalingsverkeer Bank-to-Bank 1000 aan 1500000 euro met een goed percentage van 2%. Contacteer mij voor uw dringende kredietaanvragen: Carlosfinance67@gmail.com

Nicolas Sandra

Hello everyone, I'm super excited today. I saw comments from people who had already received a loan from Sabinehelps@gmail.com and then I decided to sign up based on their recommendations. A few hours ago, I confirmed a total of 10,000 euros that I had requested from my own bank
account. This is really great news, and I advise anyone who needs a real loan to submit an application via email: sabinhelps@gmail.com or whatsapp her on +79267494861

Shaziya Ali

Hello everyone...i just want to quickly say that i got loan from a well registered and Greenlight Financial Company today, and i got their email on TV advert this morning and decided to contact them and to the glory of god i just got my loan now, you too can get a loan from any country just contact them now on (fastloan2001@gmail.com).

Shaziya Ali

Hello everyone...i just want to quickly say that i got loan from a well registered and Greenlight Financial Company today, and i got their email on TV advert this morning and decided to contact them and to the glory of god i just got my loan now, you too can get a loan from any country just contact them now on (fastloan2001@gmail.com).....

Shaziya Ali

Hallo allemaal ... ik wil even snel zeggen dat ik vandaag een lening heb gekregen van een goed geregistreerd en Greenlight Financial Company, en ik kreeg hun e-mail vanmorgen op tv-advertentie en besloot contact met hen op te nemen en tot eer van God kreeg ik zojuist mijn leen nu, ook u kunt een lening krijgen van elk land, neem gewoon nu contact met hen op (fastloan2001@gmail.com)...........

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!