annelotvanrooij.reismee.nl

Het is alweer bijna zover!

Hallo allemaal!

Ik heb deze blog gister, donderdag de 28e, al bijna helemaal geschreven maar had toen net niet de tijd om hem te posten, vandaar dat sommige dingen nu niet meer helemaal kloppen.

Zoals al aan onder andere oma beloofd, alvast een blog vanuit Nederland. Over ietsjes meer dan 2 dagen is het alweer zover, mijn volgende reis met dit keer als bestemming; Tomahawk Ranch Girl Scout camp, Colorado, USA.
Alle voorbereidingen zijn al een hele tijd in volle gang natuurlijk. Zo ben ik super lang geleden al begonnen met de aanmelding bij CCUSA, een sollicitatiegesprek in december en de toelating bij Tomahawk Ranch in januari. Door de weken heen heb ik steeds meer informatie gekregen over het kamp zoals alle regels die eraan vast zitten waardoor ik nog bijna ging twijfelen over mijn deelname.
Na een skype gesprekje met de 'camp director' van Tomahawk was ik echter weer gerustgesteld dat ze nu ook weer niet zó streng waren en was ik weer helemaal enthousiast.
Dus ging ik verder met voorbereidingen als naar de dokter voor Medical History Check, pasfoto's laten maken, Verklaring Omtrent Gedrag opnieuw aanvragen etc.
En toen kwam de moeilijkste klus: het visum aanvragen. Pagina's vol met informatie over jezelf, steeds weer de vraag beantwoorden of je een terrorist bent ga zo maar door..
12 mei was het dan zover, ik had een afspraak bij het Amerikaans Consulaat in Amsterdam. Ze hebben hier veel regels, dat wist ik al, zo mocht ik bijvoorbeeld mijn mobiel niet mee naar binnen nemen. Maarja, waar laat je die als je in je eentje bent? In de bosjes? Bij een dakloze?
Als oplossing kwam ik een half uur eerder, zodat ze voldoende tijd hadden om mij en mijn mobiel te checken om me naar binnen te laten. Hele leuke oplossing maar zo werkt het daar niet, heb je een afspraak en je hebt geen mobiel; ga maar naar binnen een uur te vroeg. Heb je wel een mobiel of laptop: wacht maar tot de afspraak tijd en kom dan maar even kijken of je eventueel naar binnen mag.
Dus een half uur wachten, maar dat mag echt niet op de stoep voor het Consulaat hoor, jemig wat een regels. Na een half uur kom ik weer terug en dit keer mag ik wel in een rij wachten, waar ik daarna nog weer driekwartier heb moeten wachten!! Rond 14:40 (mijn afspraak was 14:00) mocht ik eindelijk mijn tas laten controleren om naar binnen te gaan. Daar bleek uiteindelijk dat je hoe dan ook je tas in moet leveren dus het geen donder uit maakt of er een mobiel in zit of niet. Zoals Maikel mij ook heel vaak na praat omdat ik het vaak zeg: WAAT EEN ONZIN!!
Uiteindelijk was ik dus veel later weer terug dan gepland dus was ik een uur te laat bij de hospiteermiddag die ik had.
Want ja, daar ben ik ook druk mee geweest de laatste tijd; zo'n 30 mailtjes, 6 hospiteeravonden en heel veel kletsen verder heb ik nu een tijdelijke kamer weten te bemachtigen in Utrecht!
Vlak na Zambia heb ik dus besloten om naar Utrecht te gaan om Culturele Antropologie te studeren, ik ben naar de Matching geweest waardoor ik weer extra zekerheid had dat ik het een leuke studie

Voor de rest ben ik natuurlijk de laatste tijd heel druk geweest met leuke dagjes uit en reisjes. Naar Rome met Tim toen ik nog maar net terug was van Zambia en met Tims familie naar Lanzarote in de mei vakantie. Twee super leuke reisjes, en weer mooie dingen gezien en gedaan :)
Verder ben ik vorige week nog een dagje naar de sauna geweest voor Tims verjaardag (van 7 maand geleden), en naar het dolfinarium wat ik als uitje had gekregen in Zambia.
Ook ben ik druk geweest met rijlessen om 11 mei af te rijden. De laatste lessen voor het examen gingen super goed, maar helaas was ik nog niet geslaagd. Als er toch geen fietsen op de weg reden...
Dan was ik namelijk wel geslaagd haha!
Het was nog behoorlijk spannend of ik nog wel een keer examen kon doen voor ik weg ging omdat er in ieder geval 2 weken tussen de examens moest zitten. Ik moest dus afwachten of iemand zijn plekje opzei. Maar gelukkig gebeurde dat en kon ik vandaag alsnog examen doen!
Super spannend weer omdat ik natuurlijk niet nog een kans had voor ik weg ging, de laatste rijles gister ging niet zo goed maarrr het is me gelukt!! Ik had nog niet eens de bijzondere verrichtingen gedaan of echt zelfstandig route gereden dus ik dacht dat het alweer mislukt was, maar hij felicteerde me met mijn rijbewijs!
Vlak voor vertrek is het dus nog gelukt twee grote punten af te strepen van mijn to do-lijstje: Een kamer in Utrecht vinden & Rijbewijs halen!

Verder ben ik natuurlijk deze week druk geweest met tas inpakken, laatste dingen voor verzekering regelen en ik heb laatst een hostel geboekt voor in New York City.
Via een facebook groep heb ik al vrij veel contact met de andere 'staff' van Tomahawk Ranch. Daardoor heb ik via daar al een meisje uit Schotland kunnen spreken en hebben we afgesproken die laatste paar dagen in NYC samen door te brengen. Wel fijn dat ik daardoor al iets meer idee heb van met wie ik terecht kom. Maar alsnog natuurlijk super spannend hoe het in het echt is en waar ik terecht kom!

Ooooh, ben ik nog bijna het leukste vergeten te vermelden! Vorige week heb ik ook eindelijk mijn vlucht te horen gekregen. Ik vlieg zondag om 7:05 vanaf Schiphol, dus 3 uur thuis weg, naar warschau om daar 9 uur te wachten tot ik verder mag vliegen naar JFK in New York. Daar kom ik rond 21uur 's avonds aan om de volgende dag 8uur verder te vliegen vanaf een ander vliegveld in New York, namelijk Newark. Hoe kan je het bedenken!
Vanaf Newark vlieg ik naar Dallas waar ik weer anderhalf uur moet wachten om naar Denver te gaan. Vanuit daar word ik als het goed is opgehaald en naar camp gebracht, ongeveer een uur rijden. Al met al ben ik dus meer dan 48 uur onderweg en sla ik bijna 2 nachten over.
Logischerwijs zie ik hier dus behoorlijk tegenop maar ik hoop dat er dan in ieder geval een soort van opluchting is als ik er eenmaal ben. En ik dan een top zomer tegemoet ga natuurlijk!

1e pinksterdag had ik tijdens Freshtival (een festival op het rutbeek) al doei gezegd tegen mijn vriendinnen van de middelbare school (was een super leuk feest en leuke dag trouwens!), gisteravond heb ik een avondje doei gezegd tegen vriendinnen van scouting en dan morgenmiddag doei zeggen tegen het gezin.
Daarna super vroeg naar bed om in ieder geval nog een beetje te slapen, en dan samen met Tim naar Schiphol om daar als laatste doei te zeggen tegen hem :(
Het komt nu allemaal wel heel dichtbij!

Ik hoop dat jullie weer mijn blog gaan volgen en het leuk vinden zo nu en dan wat te lezen over mijn leven op kamp. Tot dan!

Liefs,
Annelot

Reacties

Reacties

Ellen

Weer een super gaaf verhaal. Anne wat schrijf je toch leuk.
Zo is iedereen weer van alles op de hoogte; ook van jouw balen, worstelen, ploeteren, blijdschap en opluchting en regelen... op een komische toon gebracht.
Natuurlijk hééél vééél plezier. Dat het je brengt wat je er hoopt te vinden.
XXX mama

Oma Joke

Hai Annelot, wat heb je een spannende tijd achter de rug met al je voorbereidingen en regelingen. Fijn dat tot nu toe alles is gelukt, met je kamer en rijexamen. Ik hoop dat je Amerikaans avontuur ook naar wens zal verlopen. Ik wens je in ieder geval veel plezier en een geweldige zomer.Ook veel sterkte met je ellenlange reis. Succes en dikke kus. Oma Joke

Opa en Oma v. Rooij

Hoi Annelot Wij kunnen jou 2x feliciteren ,en je rijbewijs en een kamer.En net alles voor je vertrekt. Wij wensen jou een een fijne tijd in Amerika,en hopelijk leuke contacten. We kijken uit je blog xxx Opa en Oma

Anique

Hee lieve Anne!
Ontzettend leuk om dit allemaal weer te horen en ik hoop dat je echt een mega toptijd tegemoet gaat!!
Helaas heb ik je niet meer persoonlijk kunnen zien, maar ik wil je bij deze heel graag heel veel succes en plezier wensen!!
Ik ben benieuwd naar al je avonturen!!

xxxx

Gerald

Anne,
Een hele mooie tijd in de states in de middle of nowhere. Ik ben benieuwd naar je verhalen en de bijzondere regeltjes op het kamp.

Berthil Tanke

Ha Anne, ik kan me voorstellen dat je tegen de reis opziet. Maar als je Afrika overwonnen hebt, dan is deze reis een eitje????! Goede reis, Succes en ik hoor van je!

Danielle van Rooij

Hoi Annelot, Gefeliciteerd met je kamer en je rijbewijs. Super goed van je. Wij wensen je een hele mooie tijd toe. Veel sterkte met de heenreis. We kijken uit naar je verhalen. Liefs XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!