annelotvanrooij.reismee.nl

Nog 2 dagen!

Lieve allemaal,

Mijn laatste blog hier in Nederland, er is alweer van alles gebeurt intussen.

Eerst even wat over school, ik heb inmiddels alweer meerdere meeloopdagen gedaan. Onder andere in Wageningen bij internationale ontwikkelingsstudies en in Utrecht bij culturele antropologie. Waar ik allebei heel enthousiast over was!

Voor internationale ontwikkelingsstudies moet ik nog een wiskunde toets maken, waarvoor ik me inmiddels heb opgegeven, en voor aan het oefenen ben. Én sinds vandaag heb ik me ook voor drie opleidingen aangemeld, Wageningen, Utrecht en Leiden. Ik heb dus nog niet besloten welke studie het wordt maar weet op deze manier in ieder geval zeker dat alle opties nog mogelijk zijn qua matching en toetsen maken.

Als tweede heb ik nog meer contact gehad met tomahawk ranch. Ik heb heel veel papieren van ze ontvangen met allerlei regels erop. Hierover heb ik ook nog met ze geskyped, vooral ook over of ze me makkelijk naar huis kunnen sturen en of dat vaak gebeurt. Het lijkt namelijk uit de papieren alsof ze je om het minste of geringste naar huis kunnen sturen. Ze heeft me hier echt heel erg in gerust kunnen stellen, dat gebeurt namelijk vrijwel nooit. Ook heb ik te horen gekregen dat ik soms nog wel iets internet heb daar en dus wel contact kan zoeken met de buiten wereld. Al met al een heel geruststellend gesprek waardoor ik er weer helemaal zin in heb!

Ook hebben ze een Facebook pagina aangemaakt met alle werknemers van tomahawk deze zomer zodat we al kennis kunnen maken, ook heel leuk!

Als laatste, en waarschijnlijk op het moment het belangrijkste, de vorderingen wat betreft mijn reis naar Zambia. Over 2 dagen is het al zover!!

Van de ene kant jeejj van de andere kant waah help!

Ik ben wel chiller dan toen ik naar Sri Lanka ging omdat ik nu al een beetje weet wat me te wachten staat, vooral qua reis. Maar er zijn zoveel dingen die nog spannend blijven.

En er is deze reis ook een groot punt bij gekomen namelijk, hoe erg zal ik Tim gaan missen?

Verder zijn er veel vragen als, zijn er veel andere vrijwilligers? Zal ik aansluiting vinden? Hoe zal de cultuur verschillen? Zal ik me daar thuis voelen? Zullen de mensen op het project aardig zijn? etc.

Op de meeloopdag in Utrecht gister heb ik nog een documentaire gezien die deels over Afrikanen ging. Veel mensen maakten statements als 'Nee ik ga echt niet naar Afrika, daar vermoorden ze iedereen' en 'Ik kom ook niet in de Afrikaanse wijken van Londen, ik hoef niet bestolen te worden'. De docent liet daarnaast nog een kort filmpje zien over aanslagen in zuid-Afrika. Daar vermoorden ze alle mensen uit Zimbabwe die werk zochten in zuid-Afrika. Aangezien ik vlak aan de grens zit met Zimbabwe en de rest over Afrikanen in het algemeen ging is dit niet heel geruststellen een paar dagen voordat je naar Afrika vertrekt!!

Maar geen zorgen, die aanslagen waren een paar jaar geleden en er wordt daar goed op me gelet, dus laten we hopen dat dat allemaal goed gaat! Fingers crossed haha!

Ik heb m'n tas inmiddels al ingepakt al moeten er nog wel dingen bij in die ik vandaag in Eindhoven, met mama en Marinde heb gekocht. Daarnaast heb ik nog kleine dingen voor te bereiden als de handbagage pakken en alvast formulieren voor de uni invullen.

Maar ook nog leuke dingen zoals samen met Marinde koken voor haar verjaardag morgen en heel veel knuffelen met Tim.

Zaterdag gebeurt het dan, na nog te collecteren voor het goede doel, de palmpasenactie van scouting Cunera St. Marcellinus, en smiddags nog even te chillen vertrek ik rond half vijf naar Schiphol samen met papa, mama en Tim. Ik zal rond 22:00 weg vliegen richting Dubai, en de volgende dag om 17:20 aankomen in Livingstone waar ik opgehaald word door iemand van de organisatie Dream Livingstone Zambia waar ik voor ga werken. Nadat alles met het visum hopelijk goed is gegaan op het vliegveld!

In Zambia is het een uur later dan Nederland dus ik zal in ieder geval geen last hebben van een jetlag maar waarschijnlijk wel van een nacht niet/nauwelijks slapen.

Ik heb in het huis als het goed is WiFi, dus ik zal jullie up to date houden via deze blog en ook gewoon kunnen reageren op whatsappjes waarschijnlijk :)

Alvast bedankt voor het volgen, en jullie horen van me hoe het daar is!

Liefs,

Annelot

ps. Dit is op m'n mobiel in de trein terug van Eindhoven geschreven dus er kunnen spelfouten in zitten.

Reacties

Reacties

Danielle

Spannend allemaal hoor. Fijn dat je internet hebt daar. Ik wens je een goed afscheid en een hele goede reis er naar toe. Veel plezier en tot horens xxxx van ons allemaal

Gerald en Ellen

Fijn dat we contact kunnen houden via Whatsapp. Daar ben ik inmiddels wel erg aan gehecht geraakt. Nu jij als derde dochter ook weg bent... en dan nog wel zó vér...
We zijn heel trots op je, dat je zulke avontuurlijke reizen onderneemt. Maar ook wij vinden het wel spannend.
Natuurlijk horen we graag jouw belevenissen.
Succes met de laatste voorbereidingen, niets vergeten... en héééél veel plezier... met volle teugen genieten ;))
Dikke knuffels van papa en mama xxx

Marinde

Jaaaaaa, leuk om te lezen!

Ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat je weg gaat, maar ben tegelijkertijd heel enthousiast als ik dit lees. Ik heb er vertrouwen in dat alles goed komt en denk dat je het lekker op je af moet laten komen.

Ik wens je ontzettend veel plezier met het maken van mooie herinneringen en geniet ervan (tussen het werken door)!

Heel veel liefs en knuffels, ik ga je missen,
Marinde

Oma joke

Lieve Annelot, het klinkt allemaal heel leuk en spannend. Ik wens je veel plezier,en hoop en vertrouw erop dat alles goed gaat. Hele fijne en goede reis en ik zal aan je denken. Xxx liefs omaJoke.

Marian en Sandra

Ha Annelot,

vertrek je nu eerder dan gepland of had ik de verkeerde datum in mijn hoofd (28 maart)? Goede reis en veel plezier in Zambia. Van bereisde collega's heb ik gehoord dat Zambia best een veilig land is en ook erg mooi. We zijn benieuwd naar al je avonturen.

Opa en Oma v. Rooij

Hoi Annelot
Wij wensen je heel veel succes met deze reis,en hopen dat je er ook veel van leert.Wij vinden het een hele onder
nemen,en zijn trots op jou.Goede reis en geniet er van
xxx van Opa en Oma

Maikel & Jorieke

Heey Anne,
Daar zit je dan nu, ergens onderweg waarschijnlijk in het vliegtuig tussen Dubai en Zambia. Wij wensen je veel plezier en hopen dat je tijdens deze reis weer mooie (levens) ervaringen op doet. We zijn trost op je zussie!
We kijken uit naar je volgende blog / Whatsappje. Geniet ervan!
Xx Maikel en Jorieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!