annelotvanrooij.reismee.nl

Another journey begins!

Hoihoi,

Omdat mijn blog van Sri Lanka niet meer toegankelijk is heb ik een nieuwe reismee blog aangemaakt.
Ik wil jullie namelijk graag meededelen dat ik weer een nieuwe reis ga maken, en niet één maar hoogstwaarschijnlijk twee!
Ik ben al een tijdje bezig met vergelijken van organisaties en aanmeldingsprocedures en alles maar er is nu meer duidelijkheid. Laat ik het maar één voor één vertellen.
Dit jaar ben ik, zoals jullie weten, bezig met werken, dans les geven, scouting en wil ik graag reizen. Hiervoor heb ik het eerste plan bedacht, weer vrijwilligerswerk doen. Aangezien ik bepaalde data had dat ik in Nederland moest zijn heb ik besloten om in Maart vrijwilligerswerk te gaan doen. Eerst heb ik gekeken naar Ghana maar aangezien het ebola epidemie meer in West-Afrika zit ben ik toch verder gaan kijken. Uiteindelijk is mijn oog gevallen op Zambia en heb ik me hiervoor vandaag aangemeld.
Ik heb me vandaag opgegeven en ben direct aangenomen :) Nu kan ik dus verder met het aanmeldingsproces.
In Zambia wil ik graag gaan helpen in weeshuizen, deels hetzelfde als in Sri Lanka. Ik heb gekozen voor Zambia vanwege de lage armoedegrens, de mooie natuur en (zo zeggen ze) de vriendelijke mensen.
Waarschijnlijk kan ik hier dus later meer over vertellen als ik het allemaal officieel geboekt heb.

Dan mijn tweede avontuur, CCUSA (Camp Counselors United States of America). Na zoektochten op internet heb ik deze organisatie gevonden om mee naar Amerika te gaan om een zomer te werken op een summercamp. Maarrrr hiervoor kan je je niet zomaar aanmelden, er is een lange aanmeldingsprocedure met lange lappen teksten schrijven over jezelf, je skills en veel meer. Daarnaast moest er een promotie filmpje gemaakt worden en had ik referenties nodig. Al met al ben ik hier dus een hele tijd mee bezig geweest.
En dan had ik gister nog een sollicitatiegesprek met een medewerker van CCUSA. Hierbij werd ik beoordeeld op mijn Engels en kreeg ik tips mee om mijn aanmelding nog aantrekkelijker te maken. Ook moest deze jongen verslag uitbrengen over mij aan CCUSA Nederland die uiteindelijk dan moet beslissen of ze mij aan willen nemen.
Ze waren allemaal super enthousiast over het filmpje wat ik had ingestuurd en ook over mijn verdere 'application', vooral dat ik zoveel ervaring had met kinderen. Ik kreeg vandaag dan ook direct een mail dat ik ben aangenomen door CCUSA Nederland!!! :)
Hierna moet ik nog wat dingen aanvullen en betalen. En dannn kunnen alle 'camp directors' in Amerika mij zien. Nu is het dus afwachten of ik binnenkort al door iemand wordt opgemerkt of dat het nog wat langer duurt.
In Februari is er nog een soort beurs waar veel van deze 'camp directors' uit Amerika komen om 'live' interviews te houden met je en op die manier heb je dus nog meer kans om aangenomen te worden. Dus als ik voor februari nog geen plek heb, dan ga ik daar nog heen!

Ik hoop natuurlijk dat jullie deze blog weer gaan volgen en ik leuke reacties terug kan lezen als ik op reis ben :)

Groetjes, liefs,

Annelot

Reacties

Reacties

Marinde

Hej Anne,

Wat leuk om te lezen dat je de reis naar Zambia gister al geboekt hebt en uiteraard de Amerika plannen een stapje dichterbij zijn.

Maar gelukkig duurt het nog even voordat je echt weg bent en kunnen we in de tussentijd nog leuke dingen doen :)

Liefs,
Marinde

oma Joke

Goh meid, wat heb je leuke plannen.
Ik hoop voor jou dat alles lukt zoals je het hebt gepland. Dat horen we binnenkort wel.

Heel veel succes en liefs, oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!